- Anoniem23 augustus 2016 om 17:01
Hallo iedereen,
Ik heb sinds enkele dagen een vreemd gekraak in het verlengde van mijn nek/achterhoofd.
Precies of in dat “kuiltje” vanachter in je hoofd tussen de nekspieren vanalles kraakt als ik mijn hoofd beweeg. Het kraakt vooral als ik even mijn hoofd heb stilgehouden.Wat opvalt is dat het vooral is als ik aan het studeren ben, dus naar beneden kijkend. Ik heb het nog niet opgemerkt terwijl ik aan het wandelen of lopen ben. Ook in mijn bed heb ik zelden last.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ben overigens wel al 3 weken aan het studeren voor herexamens, misschien iets met een slechte houding, of nek die vast zit? Ben ook nog wat jong voor artrose ed. veronderstel ik? (20 jaar)Alvast bedankt!
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 augustus 2016 om 17:22Dat zal ongetwijfeld aan de houding liggen. Je nek wordt een beetje stijf.
ReagerenAnoniem23 augustus 2016 om 17:36Hallo Tandor, bedankt voor de zeer snelle reactie.
Ik vraag me dan af, als mijn examens gedaan zijn en ik minder ga moeten studeren en naar beneden kijken, gaat dit dan verbeteren of moet ik een of andere therapie/oefening doen of gaan volgen?
Ohja, nog een vraagje: kan het dat je nek zo ver doorloopt dat het meer aan het achterhoofd lijkt, dan aan de nek zelf?
ReagerenJohn (moderator)
23 augustus 2016 om 17:50Dan zal dat ongetwijfeld ook weer beter gaan. Maar je kunt er nu ook al wat aan doen. Probeer zo nu en dan je houdingen veranderen
Je nek loopt zo ver door hoor
ReagerenAnoniem23 augustus 2016 om 18:28Oké Tandor, bedankt voor je advies.
Merk ook dat ik vaak met opgetrokken schouders aan het leren ben of dat iemand me de opmerking geeft van hoe loop jij er nu bij, met die schouders zo in je nek. Bij het ontspannen van de schouders is het gekraak ook al minder..
Reageren
Duidelijk tekenen van stress als je het mij vraagt 😉John (moderator)
23 augustus 2016 om 18:31Dat zou heel goed kunnen. Maar dat gaat als het goed is dan ook weer vanzelf over.
Reageren