Zoeken Vraag het forum

Erge hoofdpijn – wat kan ik er tegen doen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo iedereen,

Laat ik maar direct met het probleem beginnen: soms heb ik vrij erge hoofdpijn. Deze hoofdpijn heeft altijd dezelfde sympthomen:
    -Rechterkant van mijn hoofd, rond mijn slaap
    -Drukkend en stekend gevoel
    -Oor gaat kraken/ploppen (apart geluid wat ik niet kan omschrijven)
    -Ik kan iets minder prikkels (licht, geluid, gevoel, etc) verdragen.

Vaak zijn er maar een paar dingen die helpen, mits ik ze samen uitvoer. Dit houdt in; paracetamol innemen, watje in mijn rechter oor doen, mijn hoofd ten rusten leggen (bv. tegen/op een kussen) en mijn rechter oog dichtdoen.
    Meestal gaat het dan na een half uur tot een uur weer over, maar er zijn ook dagen geweest waarop het langer duurde, soms wel een hele dag!

Ik heb dit al eens met mijn moeder besproken en zij zei dat dit geen migrane kon zijn, omdat ik het niet zo heftig ervaar als echte migrane en ik alleen maar iets meer last heb van prikkels dan normaal.

Wat valt er tegen zulke hoofdpijn te doen? En wat voor hoofdpijn kan het zijn?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe oud ben je?
    Ben je man of vrouw?
    Hoe vaak heb je er last van?

Reageren
    Anoniem

Ik ben een vrouw van 18 jaar oud. Ik heb hier minstens 1x per maand last van (het houdt geen verband met mijn menstruatie)

Reageren
    John (moderator)

Ook niet met de eisprong, ca 14 dagen voor de menstruatie?
    Ben je met de klachten ook al naar de huisarts geweest?

Reageren
    Anoniem

Nee, dan ook niet. Het komt wanneer het maar wil, ongeacht waar ik ben in mijn menstruatie cirkel.

En ik ben er wel eens heen gegaan, ja, alleen de oorzaak toen was anders dan nu (toendertijd slikte ik minstens 4 paracetamols 2000mg per dag).

Reageren
    John (moderator)

Ik zou dan toch terug gaan naar de huisarts en dan ook eens naar het oor laten kijken

Reageren
Reageer op: Erge hoofdpijn – wat kan ik er tegen doen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.