Zoeken Vraag het forum

Hoofdpijn/bonzen en hartkloppingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem03

Ik heb de laatste tijd pijn in mijn achterhoofd bij druk zetten (zoals hoesten, niezen en bukken). Dat is op zichzelf staand al vrij storend, maar af en toe heb ik ook als ik na het bukken omhoog kom dat mijn hoofd extreem bonst, een soort suizende gewaarwording en ik erg bewust ben van mijn hartslag (die dan best langzaam gaat). Ik heb relatief vaak de klachten van lage bloeddruk (duizelig, zwart voor ogen bij het opstaan en moeheid) maar mijn bloeddruk is juist wat hoog (althans, bij de dokter is het vaak rond de 140-98 maar dat komt denk ik wel door de zenuwen daar :-))

Daarnaast heb ik ook hartkloppingen, ik weet niet of dat er verband mee houdt (hartklopping is bij mij een normaal ritme, dan ineens een pauze en dan een harde slag, dus boem-boem-boem-…….-BOEM. Om het zo maar even te beschrijven) Tegelijk beetje het gevoel alsof er een luchtbel klapt, of iets dergelijks.

Nu weet ik van mezelf dat ik ongelooflijk veel stress heb en zeer angstig ben. Ik weet ook hoe enorm veel invloed de geest kan hebben op het lichaam en ik hou daar ook zeker rekening mee. Ik heb een depressie gehad, klachten van een burnout en momenteel last van angstklachten. Nu is mijn vraag of ik naar de huisarts zou moeten met deze klachten. Ik ben aan de ene kant een beetje twijfelend omdat twee van mijn naaste familieleden net gediagnosticeerd zijn met een hartritmestoornis en ik niet wil dat het lijkt alsof ik nu ook gelijk ziek ben, maar aan de andere kant gooi ik mijn klachten persoonlijk erg snel op stress.

Lang verhaal kort: moet ik met deze klachten naar de huisarts of is het terecht van me om te denken dat dit door de (momenteel vrij aanwezige stress) komt?

Misschien een belangrijk detail: qua medicatie slik ik Ritalin, wat natuurlijk wel bekend staat als medicijn dat invloed heeft op je hart en hoofd. Verder ben ik 22 jaar, V, normaal gewicht.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je klachten zouden best wel een door stress veroorzaakt kunnen worden. Daarnaast dan ook nog het effect van de medicijnen.

Doe eens de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren
    Anoniem03

Beste Tandor,

Ja, op zich herken ik de klachten van hyperventilatie wel. Ben ook wel bekend met hyperventilatie aanvallen en met die vingerprik had ik dan een hoge zuurstofconcentratie in het bloed (enkele jaren terug). De klachten klinken jou dus niet echt zorgelijk in de oren? Zorgelijk als in een afspraak maken met de huisarts, bedoel ik. Bedankt voor je reactie!

Reageren
    John (moderator)

Of je met de klachten al dan niet naar de huisarts zou moeten gaan kan ik zo natuurlijk ook niet zeggen. Maar ze wel verklaarbaar. Hyperventilatie en de ritalin.

Maar als je er desondanks ongerust over bent en blijft is het altijd goed om even naar de huisarts te gaan.

Reageren
    Anoniem03

Nogmaals bedankt voor de snelle reactie! Ik kijk het even een weekje of drie aan met ademhalingsoefeningen en als het er dan nog is, ga ik voor de zekerheid even langs de huisarts. 🙂

Reageren
    Sana

GOEDEDAG ik ben Sanjana en ben 18 jr oud.

Dit is me eerste keer dat ik met een probleem zit en graag reactie of oplossing van jullie verwacht.

Ik neem aan dat het kloppen van je hoofd niet goed is.En dat heb ik sinds gisteren meegemaakt,omdat ik laat op bed ging en het begon plosteling te kloppen dach ik dat het me hart was ,en vanmorgen heb ik me bloeddruk gecheckt en alles is ok.

Ben wel nog niet bij de arts gegaan.

Ik wil eerst jullie advies krijgen

Dank u

De groetjes

Sanjana?

Reageren
    John (moderator)

zorg dat je op tijd naar bed gaat en voldoende slaapt

Reageren
Reageer op: Hoofdpijn/bonzen en hartkloppingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.