- Anoniem2 april 2016 om 09:28
Rondom de oksels en rond de tepel aan de zijkanten van mijn torso tussen tepel en oksel voel ik diverse piepkleine bolletjes onderhuids die beweegbaar lijken te zijn. Ze zijn wat kleiner dan erwtjes. Sommige voelen meer als wormvormige en andere meer als ronde bolletjes.. ik heb de huisarts ooit al is laten voelen rond de tepels en hij dacht er verder niets bij. Zouden dit wel of niet de lymfeklieren zijn of zit er nog iets anders dat bij mijn omschrijving past?
Ook: Zijn opgezwollen lymfeklieren zichtbaar op een röntgenfoto?
Bedankt
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 april 2016 om 10:13Het zouden lymfekliertjes kunnen zijn of wat vetweefsel. maar dat is op zich een normaal verschijnsel.
ReagerenAnoniem2 april 2016 om 10:19Is het normaal dat je de lymfeklieren kunt voelen dan? Want ik lees overal dat je ze niet kunt voelen tenzij ze vergroot zijn.. Ik voel me al meer dan een jaar aanhoudend niet goed, diverse klachten rond de maag en slokdarm en ook in de mondbodem rare pijnklachten, ook op de borst pijn en druk en steken.. diverse keren mijn bloed laten onderzoeken en nooit een afwijking gevonden..maar wel steeds die bobbeltjes overal. Dus ik maak mij wat zorgen of ik misschien toch ergens een tumor heb zitten ofzo.. maar in mijn slokdarm zat 9 maanden geleden niets.. zou in die 9 maanden toch een tumor zijn ontstaan? :S Bloed is bijna 3 maanden geleden voor het laatst onderzocht.
ReagerenJohn (moderator)
2 april 2016 om 10:58Het is heel normaal dat je op sommige plekken lymfeklieren kunt voelen. En zelfs als ze iets zij opgezet, is dat verder geen probleem maar ook heel normaal. Ze zijn onderleen van je afweersysteem. Als je afweersysteem tegen een infectie vecht, kunnen lymfeklieren wat opzetten.
Reageren
Het is een ander verhaal als zo groot als een knikker en heel erg hard en pijnlijk worden. Maar ook dan hoeft er zeker niets ernstigs aan de hand te zijn.