Zoeken Vraag het forum

bultje/knobbel rechterkant hals

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

3 weken geleden kreeg ik hele erge steken in mijn zij en in mijn buik.

Ik ben met mijn ouders die zondag toen naar de dokter geweest.

Ze hadden niet echt een verklaring behalve eventuele buikgriep.

Een paar dagen later waren de klachten weg.

Sindsdien ben ik wel veel op mijn lichaam gaan letten, mijn ouders denken dat ik mij te druk maak en dingen inbeeld.

Tot mijn grote verbazing voelde ik 1.5 weken terug een bultje in mijn rechterhals, ongeveer een paar centimeter rechtsboven mijn adamsappel. I

k heb dit gelijk tegen mijn ouders gezegd, ze zeiden, ja dat is bot. Alleen aan de linkerkant voel ik daar niets.

Ik kan dit bobbelje indrukken en dan geeft het een soort tk tk geluid, het is niet zichtbaar tenzij je voelt.

Als ik op mijn linkerhals duw, kan ik het bobbeltje verder naar rechts duwen waardoor ik het nog makkelijker kan duwen.

Ik heb gedurende die weken nadat ik na de dokter ben geweest nog wel eens af en toe een steek in mijn zij en soms ook hoofdpijn, mijn ouders zeiden je hebt verbeeld je die pijn, je maakt je veel te druk.

Ik ben de afgelopen dagen ook verkouden en ik heb nu keelpijn, maar dat gaat al weer beter.

Dus mijn vraag is eigenlijk, moet ik met dit knobbeltje naar de huisarts, want de vorige keer ging ik voor steken in mijn buik.

Ik las op google dat je in je liezen ook klieren hebt, toen ik last had van die steken een paar weken geleden, wist ik dit nog niet, dus dat had dus niets te maken met verbeelden.

De pijn straalt wel uit naar de redt van mijn buik als ik in mijn liezen duw.

Soms heb ik last van hoofdpijn maar alleen als ik mij heel erg ongerust maak en soms doe ik dat onbewust.

Ik heb geen koorts.

Sorry voor de lange post en de irritante alinea verdeling.

Ik wil gewoon weten of ik naar de huisarts moet met dit bultje in mijn hals, want mijn oudes zeggen het is bot, je moet je niet druk maken.

Maar het zelfde voel ik niet aan de linkerkant.

Bedankt voor jullie antwoord.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Ik ben de afgelopen dagen ook verkouden en ik heb nu keelpijn, [/quote]je hebt dus een virusinfectie. Dat knobbeltje wat je voelt is een lymfeklier. Die is opgezet vanwege de virusinfectie. Dat hoort zo en is verder niks verkeerds. Je moet er alleen niet te veel aanzitten. Dan raakt ze wellicht geïrriteerd.

Reageren
    Anoniem

Maar ook als ik gaap, dan knakt het heel hard, hoe is dat te verklaren?

En ik heb ook bloedgeprikt, daar kwam niets uit.

Reageren
    John (moderator)

Wat knakt als je gaapt?

Ik denk dat je inderdaad niet zo op alles moet gaan letten en overal zitten voelen en duwen. Als je er last van blijft houden en er niet gerust over bent , ga dan even naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Dat bobbeltje knakt wanneer ik gaap, maarja bedankt voor je hulp.

Als het niet over gaat zal ik een afspraak bij de huisarts maken.

Reageren
    Cal

Dit is flink wat jaar later. Ik ervaar nu hetzelfde, alleen aan de linker kant van mijn hals. Een groot gezwel op de plek waar m’n lymfeklier zou zitten. Ook deze knakt bij het gapen of het rekken van mijn hals.

Als je dit leest, zou je mij willen vertellen hoe dat voor je is ge eindigt?

Reageren
Reageer op: bultje/knobbel rechterkant hals
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.