- Jana19 februari 2020 om 22:05
Enkele jaren geleden voelde ik een knobbeltje aan de zijkant van mijn hals (rechts). Ik heb dit toen aan mijn huisarts getoond, zij vertelde me dat het gewoon een lymfeklier was en dat ik me hier geen zorgen om moest maken. De knobbel is sinds jaren ook niets veranderd, doet geen pijn, is een klein beetje te bewegen maar niet erg. Sinds een twee maanden voelde ik (toevallig na een verkoudheid met keelpijn) een zwelling rechts onder mijn onderkaak, iets voor het oor, hoog in de hals dus. Deze kant voelt duidelijk groter dan de andere kant. Ik dacht dat het te maken had met ziek zijn maar sindsdien is er niets verandert aan deze zwelling. Sinds 2 weken heb ik nu een knobbel opgemerkt helemaal achteraan mijn nek (onder de haargrens) eerder aan de linkerkant. Nu begin ik me wel wat zorgen te maken… deze knobbel was in het begin pijnlijk, had het gevoel van een blauwe blek, leek ook iets te verkleinen na een week maar niet helemaal zeker hiervan. Ik ben bijna 21 jaar en weet dat iets kwaadaardigs enorm zeldzaam is op mijn leeftijd maar ik maak me wel wat zorgen. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik meld dit zeker nog aan mijn huisarts wanneer ik nog eens langs ga.
Alvast bedankt!1 reactieReagerenJohn (moderator)
19 februari 2020 om 22:39Dat is toch gewoon een opgezette lymfeklier t.g.v. de verkoudheid en keelpijn. En die kan best nog wel een tijdje aanwezig blijven. Je moet er wel niet aanzitten. Daar kan die van gaan ontsteken.
Reageren