Hallo allemaal,
Sinds vorige week zaterdag heb ik een knobbel in mijn hals ontdekt. Hij zit net iets hoger als mijn adamsappel aan de rechterkant van mijn hals.
Ik ontdekte deze knobbel toen ik mijn hals aftastte. Mijn hals was namelijk pijnlijk. Ook de onderkant van mijn onderkaak voelde pijnlijk aan.
De dag daarna was de pijn afgezakt. Daarna raakte ik aan de diarree. En kreeg ik een beetje last van mijn hoofd.
De dag daarna was de pijn weg, de diarree geminderd maar was ik erg moe.
De daarop volgende dag was de diarree weg, de pijn en de hoofdpijn was geminderd.
Vandaag is alles in orde, niet meer moe, geen diarree, geen pijn in de hals en mijn hoofdpijn is zo goed als voorbij.
De knobbel in mijn hals is niet gegroeid en mischien zelfs wel een klein beetje gekrompen. Maar het verschil is niet aanzienlijk.
Toen ik de knobbel voor het eerst ontdekte maakte ik me enorm zorgen en praatte ik mezelf allemaal enge ziektes aan vanwege de klachten die ik veder had. Maar nu alles over is vroeg ik me toch af of een bezoekje aan de huisarts verstandig is omdat de knobbel nog steeds daar zit.
De knobbel is pijnloos en ik heb verder geen klachten in mijn lichaam.
Moet ik mij zorgen maken? Is een bezoek aan de huisarts noodzakelijk?
Overige informatie:
Ik ben 2 weken voordat ik de knobbel ontdekte ontzettend maar dan ook ontzettend verkouden geweest. Ook heb ik veel stress gehad in verband met het centraal examen.
die knobbel is een klier.
je schrijft al dat je niet lekker was, dan zetten klieren vaak op .
Hij moet vanaf nu weer kleiner worden. Blijft hij erg lang zitten ga dan even langs de huisarts, maar de klier is nu wel verklaarbaar, als je moe bent of blijft kun je even het bloed laten controleren.
Brenda
Okee bedankt. Ik heb me echt ontzettend zorgen gemaakt hier over. Ik hou het in de gaten. Bedankt.
dat is inderdaad een lymfeklier die reageert op een infectie. Het is je afweer mechanisme dat in actie komt. natuurlijk valt dit niet met zekerheid te zeggen maar met je beschrijving van ziek-zijn komt het goed overeen.
Lymfeklier die opgezet is niet erg
Sterker nog, het is alleen maar goed (vertelde mijn huisarts mij. Het is een natuurlijke afweer van je lichaam tegen infecties e.d. in de omgeving van je gezicht. Gaat vanzelf weer over.
Zeker weten doe je het niet dus houd het in de gaten en ga bij twijfel even naar je huisarts. De kans is heel erg klein dat het om iets anders blijkt te gaan, een cyste, Hodgkin o.i.d.
Als je de ziekte van Hodgkin hebt, dan doen je lymfeklieren namelijk pijn als je alcohol drinkt, je hebt ontzéttende jeuk aan je benen, en je zweet heel erg veel 's nachts.
Mijn vader heeft het ook gehad (en hij was 50) en is genezen. Er zit nu alleen nog littekenweefsel.
Maar de ziekte van Hodgkin komt niet zo vaak voor dus.
Dat knobbeltje is alweer wat gekrompen.
Maar ik heb in ieder geval geen last van pijn als ik alcohol heb gedronken. En ik zweet ook niet overmatig tijdens mijn slaap. Natuurlijk hou ik het in de gaten en als ik het niet vertrouw ga ik naar de huisarts. Bedankt voor de vele en snelle reacties. Meer reacties zijn welkom ik wil er graag alles over weten.
hallo daar ik heb gister een knobbel in me hals gevonden ook omdat ik erge spierpijn had ik raakte gelijk helemaal in paniek had alleen maar enge ziektes voor me ik had daarvoor ook hele erge last van keelpijn en verstopte neus en zelf heb ik hyperventilatie maar lijkt alsof het steeds erger word ik heb ook last van me kies is denk ik ontstoken ik denk aan de ene kant dat het daardoor komt me zusje vertelde me dat het een opgezette klier is en dat het reageert op infecties ik heb morgen een afspraak bij de dokter ik hoop dat het niks ernstig is ik hoop dat jullie me kunnen helpen groetjes
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ja, ik ben het helemaal eens met jouw zusje. Zij weet er inderdaad voldoende vanaf om jou te vertellen dat het allemaal hoogstwaarschijnlijk wel zal meevallen met die knobbel in je hals omdat het een hele normale reactie is van het lichaam op infecties. In die knobbel zitten namelijk de afweercellen die zich mobiliseren tegen de indringers die jou ziek hebben gemaakt (keelpijn, verstopte neus). Je hebt vast alleen een of ander onschuldig rhinovirusje waar je eigenlijk helemaal niet voor behandeld hoeft te worden, tenzij de huisarts denkt aan bacteriën en het nodig zou vinden om een antibioticum voor te schrijven.
Ik heb ook exact zo'n knobbel, zij het links boven mijn adamsappel. Dacht even dat het hoofd en halskanker kon zijn. Maar daar zijn nog wel wat heftigere symptomen aan verbonden!
Die heb ik gelukkig niet. Wel heel veel stress gehad door zware druk op mijn onderneming. Ik denk nu dat het inderdaad een klier is die reageert.
Overigens heb ik al jaren een iets dikkere gezwollen plek links boven mijn geslachtsdeel, maar nooit andere problemen ervan ondervonden. Het is er gewoon, beetje rare bobbel onderaan mijn buik, maar verder niets.
Ik neem aan dat ik mij verder ook niet druk hoef te maken!
Als ik meer ga merken neem ik pas contact op met mijn huisarts, want die heeft het immers druk genoeg tegenwoordig!
Met dank aan Google en deze geweldige website!!
Ik vind deze conclusie pertinent incorrect.
Bij een medisch probleem dient u altijd een arts te consulteren die uw medisch dossier kent en die u kan onderzoeken. Pas dan heeft u zekerheid en kunt u werkelijk gerustgesteld zijn.
Het spectrum aan mogelijke oorzaken van een dergelijke 'bult' is dermate groot dat het niet aan de door u genoemde media toegeschreven kan worden dat u zich louter hierdoor gerustgesteld voelt.
hallo, ook ik heb een knobbel al heel lang in mn hals,
het voelt als een knikker. ik ben snot verkouden, heeeel lang (denk wel 3 maand) last van me keel.
en ontzettend veel stress gehad, (in de strijd met mijn kindje, kind niet meer mag zien etc)
zal dat de oorzaak er van kunnen zijn? ik heb die knobbel al een tijdje maar word wel kleiner, en als ik verkouden word groter ??
Ik was laast ook verkouden maar niet lang hoeste wel en een paar dagen ondekte ik ook een knobbel aan me hals precies boven me amandel ,ik werd ook super bang dach aan heel want enge ziekte ook ,maar als ik eet en drink heb ik geen pijn gevoel in me keel ofzo ,wat ik wel heb als ik omhoog mehoofd til ik een strakheid voel aan me nek en de rest soms voelde me hoofdgespannen aan