Zoeken Vraag het forum

Vreemd doof gevoel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi allemaal,

Ik weet dat je naar een dokter moet bij klachten, maar wil gewoon even weten of er meerdere mensen met soortgelijke klachten als ik.

Ik ben 2 jaar geleden ernstig overspannen geraakt, sliep iedere werkdag slechts enkele uren en dit gedurende een halfjaar. Op een gegeven moment kreeg ik last van een verdoofd gevoel aan een deel van mijn lichaam, erge dorst en moest veel plassen. Leek alsof ik helemaal ontregeld was van binnen. Uiteraard naar de SEH geweest, maar die konden niks vinden. Ik ben toen bij de huisarts geweest en die vertelde mij dat ik overspannen was. Ik heb toen rust genomen en langzaamaan verminderden mijn klachten.

Echter merk ik nu dat ik weer last krijg van het dove gevoel als ik een tijdje gestudeerd heb. Ik voel me dan heel vreemd van binnen heb last van een drukkend gevoel op mijn gezicht en mijn vingers zijn dan heel koud. Dit belemmert mij dagelijks bij mijn studie. Het rare is dus dat het altijd aan zelfde kant is. Altijd rechts en even later krijg ik een beetje hoofdpijn. Ik dacht zelf aan migraine met aura, of dat een zenuw bekneld raakt, of RSI-klachten. Ik zal dit ook gaan bespreken met de huisarts, alleen wou ik weten of er mensen zijn die bekend zijn met soortgelijke klachten.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het zou heel goed kunnen dat dit een gevolg is van het overspannen zijn.
    Heel goed mogelijk dat je een “verkeerde” houding hebt aangenomen en daardoor in bepaalde delen van je lichaam spierspanning hebt opgebouwd die nu de klachten veroorzaakt. Een fysiotherapeut zou hier ook een oplossing voor kunnen zijn.

Reageren
Reageer op: Vreemd doof gevoel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.