- Nora30 november 2021 om 19:12
Al anderhalf jaar heb ik last van een vreemd gevoel in/op mijn hoofd. Ik ervaar het als een kriebelend gevoel. Een soort kippenvel gevoel. Nooit op dezelfde plaats. Mijn hoofdhuid jeukt ook vaak daarbij. Het duurt dan maar kort, dat gevoel. Soms heb ik er veel last van en de andere keer weer wat minder. Vorig jaar ben ik ermee naar de dokter geweest. Die dacht aan spanningsklachten. Nu ben ik daarmee ook bekend en ook met hyperventilatie. Ik ben ook gevoelig voor spanning. Is het mogelijk dat er zo een klacht ontstaat door spanning/stress en zou het hoofdhuid gerelateerd zijn? Ik heb angst voor bijvoorbeeld een ernstige ziekte. Zo ben ik er dus bewust/onbewust veel mee bezig.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 november 2021 om 19:20Dat kunnen heel goed stress/spanningsklachten zijn. Hyperventilatie zal dan wel de meest voor de hand liggende oorzaak zijn
ReagerenCatootje2 december 2021 om 19:39Stress kan een rol spelen maar denk ook aan andere factoren als voedingspatroon, hormoonhuishouding en tekorten aan voedingsstoffen. Een natuurgenezer kan naar het hele plaatje kijken. Zo kan door diverse oorzaken je schildklierhormonen ontregeld raken, zonder dat dat meteen meetbaar is in het bloed.
Reageren