- Anoniem10 juli 2014 om 19:17
Hallo,
Ik zal mij zelf even voorstellen mijn naam is Bart van Os, 27 jaar en vader van een dochter van 1 jaar.
Ik loop al een geruime tijd bij de huisarts en het ziekenhuis omdat ik vaak heel erg vermoeit ben en vaak vroeg in de avond instort omdat mijn energie op is.
Eerst dacht de huisarts dat het hooikoorts was maar na onderzoek in het ziekenhuis was het toch wat anders.Wat hebben ze onderzocht bij mij? Waarvan je uitgaat dat het in orde is.
-Medicijnen voor hooikoorts (flixonase)
-Hart filmpje
-Long foto’s
-Schildklier röntgenfoto
-Allergietest waar niks uit kwam (ik slik nu wel Levocetirizine 1x p/d)Er zaten 2 knobbeltjes op mijn schildklier, hier is toen een punctie van genomen. Omdat het niet met zekerheid te zeggen was of het goedaardig was heb ik in overleg met de arts de linker gedeelte laten verwijderen.
Ik heb nu dus nog een schildklier die voor 50% aanwezig is. Hiervoor slik ik nu tyrax 0.75g. Toen is het een lange tijd beter gegaan tot de laatste maanden.De laatste 2 maanden heb ik weer heel erg last van het volgende:
-Erg snel moe, terwijl ik goed slaap in de nachts(minimaal 8 uurtjes).
-Veel zweten
-Oren ploffen open bij het slikken
-Snel buiten adem
-Moeilijk concentreren
-Veel vergeten
-Als ik mij rustig hou bij het uit ademen lijkt het of mijn hart slag even wegzakt
-moeilijk opstaan
-Viezigheid uit mijn neus in de ochtendHeeft iemand een idee wat dit kan zijn. Zoals ik zeg ik slaap goed en eet goed, veel regelmaat. Stress heb ik niet. Lengte 1m84 gewicht 78kg. Roken gemiddeld 2 sigaretten p/d
Slik 0.75g thyrax en een pilletje Levocetirizine. Dit is gewoon niet gezond voor iemand van 27jaar. Vreemd is het dat het verschild ene keer gaat het beter dan de andere keer.Alvast bedankt.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
10 juli 2014 om 19:50Hallo Bart,
Het zou kunnen dat het medicijn(thyrax) niet meer voldoende werkt.
Reageren
Overleg eens met de internist. Laat bloedonderzoek doen naar je schildklierwaarden