- Anoniem3 maart 2014 om 18:20
Hallo,
Mijn mama kreeg ongeveer 2 jaar geleden te horen dat ze de ziekte van Graves had. Haar waarden waren echter extreem. in het Jan Palfijn te Gent was dit nog maar de 3e keer dat ze dit ooit gezien hadden.
Behandeling: eerst 1.5 jaar medicatie, maar dan de jodiumbestraling overgeslagen en meteen overgegaan tot een volledige verwijdering (zo veel mogelijk) van de schildklier. aan de ene kant zit nu nog 4mm aan de andere nog 1cm. de operatie was eind september. vandaag kreeg ze te horen dat de ziekte herbegonnen is in dat kleine stukje wat er nog zit. de operatie is dus voor niets geweest.
ze heeft nu 2 opties: nog een operatie om meer weg te nemen indien mogelijk (maar dan bestaat volgens mij nog steeds de kans dat het opnieuw begint toch? dus misschien is dit nutteloos?)
of proberen bestraling met de kans op blijvende uitpuilende ogen (wat ze absoluut niet ziet zitten)Heeft iemand hier ervaring mee of misschien raad of advies, ze staat ook open voor alternatieve geneeskunde maar ik vind hier allemaal zeer weinig over op het internet.
alvast bedankt!
1 reactieReagerenJohn (moderator)
3 maart 2014 om 19:16Het is heel erg moeilijk om hierin te adviseren. Ik denk dat het een kwestie is om beide opties naast elkaar te leggen en te bezien welke behandeling het meeste kans geeft op het wegblijven van de ziekte van Graves.
Reageren