Zoeken Vraag het forum

hoofdpijn door de computer

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Hoe komt het dat je zware hoofdpijn krijgt als je langer dan 2-3 uur op de computer zit?

Ook wordt ik vreselijk mottig en ben ik gedwongen om iets in te nemen als het te erg wordt. Ik zet de helderheid van de computer steeds op het laagste en doe een zonnebril op.

Ik heb al gehoord van tunnelvisie..
    Maar ik zou graag weten hoe het exact komt.

groetjes

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Beste anoniem.

Tunnelvisie is toch wel iets anders.

Het is bekend dat computerscherm kijken klachten kan opleveren. Het kan aan je ogen liggen, maar ook worden veroorzaakt door o.a. de beeldscherm instellingen.

Kijk eens op onderstaande site voor meer informatie.

http://www.arboportaal.nl/onderwerpen/fysieke-belasting/statische-werkhouding/beeldschermwerk.html of
    http://www.arbopodium.nl/default.asp?path=v2htivj5

Reageren
    Anoniem

Tunnelvisie is de onkunde, onwil of onmogelijkheid om bepaalde dingen waar te nemen die binnen iemands directe belevingswereld liggen.

Bron:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Tunnelvisie_%28onderzoek%29

Reageren
    anoniem

Waauw, bedankt voor de reacties!

Ben er wat wijzer uit gekomen hihi
    Ik lag altijd op mijn bed als ik op mijn laptop werk en vaak onder stress dus weet ik nu waarom ik last heb..
    Nog eens bedankt!!

groetjes

Reageren
Reageer op: hoofdpijn door de computer
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.