Zoeken Vraag het forum

Herschenschudding na klap met squashracket

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Brother

Beste,

5 weken terug heb ik tijdens het squashen mijn broertje (22 jaar) geraakt met zijn squashracket. Ik zwaaide mijn racket naar achteren en hij zette een stap naar voren. Hij werd precies tussen z’n ogen op z’n neus geraakt. Het bloeden een beetje door wat huid dat was beschadigd maar een pleister verhielp dat. Eenmaal thuis was hij toch duizelig en constateerden we een hersenschudding. Ik heb hem die nacht elke 2 uur gewekt en de volgende dag is hij gaan werken.

Toch kwam hij erachter dat dat niet helemaal werkte en is hij halve dagen gaan werken, in de avond zit hij thuis en hij drinkt totaal geen alcohol. Als hij een halve dag heeft gewerkt komt hij thuis en gaat hij van verveling maar achter de xbox zitten. Het gaat wel iets beter met minder hoofdpijn (en geen paracetamol mee) maar hij kan nog steeds niks in de avond, dit breekt hem mentaal een beetje op en de klachten zijn dus nog steeds niet helemaal weg: gevoelig voor licht en hoofdpijn.

Conclusie: Hij doet rustig aan, werkt halve dagen, zit overigens wel veel achter beeldschermen maar slaapt ook veel en hij heeft nog steeds last. Is dit normaal?

En als dit wel normaal is, heeft er iemand dan tips voor activiteiten die hij beter zou kunnen doen? Of ik en vrienden met hem zouden kunnen doen?

1 reactie
    Reageren
    Casanova

Beste,

Dat is niet normaal. Je broer kan beter stoppen met werken en zijn rust nemen.
    Een hersensschudding duurt minimaal 6 weken tot dat het geneest.
    Hij moet voldoende slapen daar me bedoel ik omde 2 uur een kwartier en of een half uur slapen en afentoe wekken. Vooraal geen xbox spelen!! zo krijgt zijn hoofd geen rust. Stop met xboxen en werken hij moet minstens 3 maanden lang rustig ontspannen en veel slapen

Ik heb zelf hersenletsel gehad met een korte geheugen verlies heb ik heb me rust ook niet genomen terwijl het moest ik heb er niet aan gedacht dat de klachten langer kunnen blijven dan 1 jaar ik heb er nog last van

Reageren
Reageer op: Herschenschudding na klap met squashracket
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.