- studentje198821 maart 2012 om 15:23
het spijt me zeer maar ook ik moet even beginnen over opgezetten lymfekleiren in mijn nek.
ze hebben de vorm van een pinda en in het begin waren ze een beetje kneedbaar maar nu worden ze harder (ze doen geen pijn btw).ik ben naar de dokter gedaan en uit het bloedonderzoek kwam niets merkwaardigs.
toch voel ik me grieperig en merk ik op dat ik supermoe ben ineens.
ook heb ik ineens last van de bijwerkingen van ritalin waar ik anders nooit last van heb gehad.ik weet dat je lymfen deels verantwoordelijk zijn voor je imuumsysteem, zou het daarom komen dat ik nu ineens last heb van de bijwerkingen van dit medicijn?
ik hoopte stiekem dat er uit de test zou komen dat ik pfeiffer had dan wist ik tenminste waar ik aan toe zou zijn, weet er iemand btw of er ook uit een bloed test kan komen of je kanker hebt?
4 reactiesReagerenGus21 maart 2012 om 16:21Dag student,
Reageren
Waarom slik je Ritalin? het valt onder de opiumwet en lijkt in farmacologische eigenschappen op de amfetaminen!
Maar OK, bij langdurig gebruik kan Ritalin leiden tot depressies en depressies gaan vaak gepaard met moeheid. Ook leidt Ritalin tot anorexia; het zou dus heel goed kunnen zijn dat je niet voldoende eet, daardoor te weinig weerstand hebt en dat zou kunnen verklaren waarom je lymphe systeem aan piekuren moet doen.
Overigens worden als bijwerkingen genoemd: rusteloosheid, spreekdrang, slapeloosheid, ontstemmingstoestanden, psychoses, tachycardie, bloeddrukstijging, hartritmestoornissen, koorts, gewrichtspijn enz, enz.
Voor mij genoeg redenen om te stoppen met Ritalin!
Groetjes,
Gustavrob21 maart 2012 om 16:32ik gebruik ritalin voor mijn adhd en het helpt mij goed bij het concentreren op specifieke taken 🙂
Reageren
ik denk dat je gelijk hebt en dat ik het beste een tijdje niet kan gebruiken. ik ben inderdaad afgevallen en eet minder maar niet ongezond minder ik heb nog wel steeds gewoon 3 maaltijden per dag alleen snoep ik niet meer en drink ik meer water dan zoete frisdrank.Joost23 maart 2012 om 13:27Rob,
Reageren
Veranderingen in gebruik van Ritalin moet altijd in overleg met je behandelend arts.studentje198823 maart 2012 om 14:05ik ben nu gestopt met de ritalin idd in overleg met mijn arts en ik merk dat het stukken beter gaat 😀 alleen die bulten in mijn nek blijven nog steeds :S en ze worden harder
Reageren