Zoeken Vraag het forum

Distale clavicula osteolyse/AC-gewricht overbelasting ervaringen & tips?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • cdhv

Hoi allemaal,Ik heb recent een MRI laten maken van mijn rechterschouder vanwege aanhoudende pijn bovenaan de schouder (vooral bij bench press, overhead press, dips en cross-body bewegingen maw bij alle duw bewegingen). De bevindingen zijn:
    – Normale glenohumerale joint, rotator cuff intact (geen scheur/tendinose), geen labrumscheur of cyste.
    – Matige hydrops (effusie) in het AC-gewricht.
    – Belangrijk subchondraal bone marrow oedeem vooral in de distale clavicula, wat minder in het acromion.
    – Onregelmatige corticale aflijning van de distale clavicula.
    – Geen spieroedeem.

Conclusie van de radioloog: past bij overbelasting, waarschijnlijk distale claviculaire osteolyse (weightlifter’s shoulder) of beginnende AC-artrose door repetitieve belasting.Ik train al jaren serieus (krachttraining/bodybuilding), en dit is typisch ontstaan door zware pressing-oefeningen. Ik ben meteen begonnen met fysio maar nu zijn mijn beurten op en heb ik nog steeds dezelfde pijnklachten. Heeft iemand van jullie dit ook (gehad)? Hoe lang duurde het bij jou tot pijnvrij of grotendeels hersteld?
    Welke aanpassingen in training maakten het verschil (bijv. grip, ROM, alternatieven voor bench/OHP)?
    Ging het puur conservatief weg, of heb je een injectie gehad? (Of operatie: distal clavicle resection/Mumford?)
    Ik zit hier nu al maanden mee en er lijkt geen verbetering in te komen…
    Alvast bedankt voor jullie ervaringen/advies – helpt enorm om te horen hoe het bij anderen verliep!

Reageer op: Distale clavicula osteolyse/AC-gewricht overbelasting ervaringen & tips?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.