- Dutch10 december 2025 om 14:40
Ik kwam er een aantal weken geleden achter dat ik een bultje in mijn nek heb, Ik weet dus niet hoelang die er al zat, Maar ik maakte mij hier zorgen over, Dus ik ben gister bij de huisarts geweest, En die zegt dat het een onschuldige lymfeklier is omdat hij heel zacht en beweegelijk is, Nou ben ik eigenlijk vaak wel verkouden, Dat zou een reden kunnen zijn, Maar naar mijn idee was het ook al voor dat ik verkouden was, De dokter zij daarop dat het niet zoveel uitmaakt omdat het dus onschuldig aanvoelt, Hoe kan dit komen en dat het niet weg gaat? Moet ik me eigen toch zorgen maken ondanks wat de dokter zegt? Ik zit er nu ook constant aan te voelen. Ik ben 29 jaar.
2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
11 december 2025 om 21:05Als een lymfeklier niet “pathologisch” aanvoelt (niet groter als 1 cm en vast) is het een zaak van vervolgen (op ev. groei/ verandering).
Reageren
Je kunt na 4 weken opnieuw beoordelen. En dan eventueel verder onderzoeken.
PS: lymfeklieren in de nek kunnen ook reageren op een wondje of eczeem op het. hoofd.Pascal16 februari 2026 om 21:26Ik heb ook een opgezette lymfeklier of amandel… Enkel rechts. Groeit niet maar doet pijn als je eraan komt. Ik heb maand geleden wel iemand gepijpt met condoom. Is het alsnog een soa? Verder totaal geen klachten.
Reageren