- Whiplash27 november 2025 om 23:16
Blessure:
Met surfen eigenlijk een duik gemaakt op een zandbank waardoor ik een whiplash heb opgelopenContext:
Een poging om ervaringsdeskundigen tegen te komen, want ik ben al jaren op zoek naar oplossingen en ben bijna einde raad. Telkens ga ik vol goede moed sporten of actieve zaken ondernemen, maar telkens word ik vooral door hoofdpijn tegen gehouden als in ik durf niet te gaan sporten na 3x hoofdpijn hiervan als ik de volgende dag gewoon moet werken. Gevolg, geen enkele sport kan ik vol overgave beoefenen en gewicht stijgt langzaam. Voor mijn gevoel zak ik steeds een beetje verder weg en word ik steeds zwakker. Ik heb gelezen dat de hoofdpijn vooral komt door zogehete neck guarding (lichaam reageert extreem snel om nog een whiplash te voorkomen)Nu dryneelding in de bovenste ruggenwervels aan het proberen, maar afgezien van de hoofdpijn die ik van de behandeling krijg nog geen verbetering.
Symptomen:
– Altijd spierspanning in nek, schouders(precies op aanhechting bij de schouder), rug (Rhomboids).
– Hoofdpijn die getriggert word door slechte nachtrust en random fysieke inspanning gemiddeld 1x per week zware hoofdpijnHoofdpijn:
Word door de kleinste zaken getriggert. Dit kan zijn 10x push up, een gat graven in de tuin of een minuutje planken. Die dag nergens last van maar de volgende dag sta ik op met extra spierspanning wat zich gedurende dag opbouwt tot zware hoofdpijn, zo zwaar dat het op bed liggen is totdat de echte nacht begint (alleen nachtrust lost het dan op).
Bij sport zoals wielrennen kan het zo zijn dan ik net iets te intensief fiets in de ochtend en dat ik vervolgens extreme vermoeidheid voel 2 uur na de sport en vervolgens na een uur of 6 hoofdpijn. Dus als ik nu ineens intensief ga sporten dan is het 100% hoofdpijn. Flinke wandeling kan zelfs een trigger zijn….‘Experts’ bezocht:
Meerdere fysio’s met expertise in hoofdpijnen, mensdieck (houding), chiropractor (kraker), osteopaat, ortho manueel therapeut, hypnose & orthomoleculaire therapie (als men het niet weet gooien ze het op stress)Medicijnen en waarom geen migraine:
Paracetamol helpt niet of nauwelijks, excedrin (migraine) helpt niets
Geen last van licht, geluid, geuren
Hoofdpijn treed op alle plekken op – links, rechts bij oog of slaap of band voor langs het hoofd.Opties die ik nog gevonden heb:
musculoskeletale geneeskunde (MSK)- orthomanuele geneeskunde
prolotherapie – zie https://www.doktermulder.nl/
Atlas therapieZelf vind ik overigens de diagnose bij fysiotherapeuten erg erg snel gaan altijd, paar bewegingsvrijheid checks en door. Ik zou graag ook nog iemand vinden die de tijd neemt om te kijken want stiekem heb ik altijd nog het idee dat ik bijvoorbeeld verkeerd beweeg bij kracht zetten zoals hier bijv. https://www.youtube.com/shorts/h2FaQd4rOBY.