Zoeken Vraag het forum

Blijvende lymfeklier nek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Misstammie

Hallo allemaal
    Een week of 4 geleden kwam ik hier voor advies over een klier in mijn nek die vergroot is en niet verdwijnt. De huisarts had er toen al naar gekeken maar ik bleef me maar zorgen maken. Daarom kwam ik hier op het forum en ik heb werkelijk elk topic mbt lymfeklieren en bulten nek/hals wel gelezen.

Uiteindelijk bleef ik ongerust en is de dokter nogmaals bij mij thuis langs geweest om te beoordelen (ik heb namelijk straatvrees). Conclusie, echt niks aan de hand. Ze vind zelfs een echo niet nodig. Sterker nog ze zei dat de klier waarschijnlijk nooit meer weggaat. Dat hij versteend is.

Waarom ik terug kom nu op het forum? Dat is omdat ik de boodschap wil geven om niet continu naar je angststemmetje te luisteren. Zelfs ik heb er nog last van. De “wat als de dokter het verkeerd heeft” gedachte.

Niks in het leven weten we zeker. Wat wel zeker is dat is dat ik 4 weken van mijn leven heb weggegooid aan het druk maken voor iets wat totaal niet nodig was. Zo zonde! Ik doe het zelf.. trap er iedere keer weer in. De menselijke mind is namelijk heel sterk.

Moraal van het verhaal: als je een lymfeklier hebt en je bent er mee naar de dokter geweest probeer dan te vertrouwen op de dokter. Ze sturen je heus wel voor verder onderzoek mocht het nodig zijn.

En wees niet zo’n sukkel als ik om wekenlang je druk te maken en je diagnose van Google of een forum te halen.

1 reactie
    Reageren
    Choefa

Heel goed gereageerd! Dat ga ik in mijn koppie steken, kwestie van anders denken..
    wat er is ..is er,, en niet naar iedereen luisteren en advies vragen..want dan
    is het helemaal een wirwar in je hoofd…ook niet goed ,, onzekerheid niet door anderen laten opkrikken.

Reageren
Reageer op: Blijvende lymfeklier nek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.