Hallo allemaal.
Een aantal maanden geleden had ik dit probleem ook en dat was toen ik tv zat te kijken. De beelden op de tv zweefde ineens en toen ik opstond werd ik een soort van draaiduizelig. Mijn hart begon sneller te slaan, daardoor werd ik angstig en begon ik verkeerd adem te halen. Alles leek zo 'anders' alsof ik heel licht in mijn hoofd was. Bizar iets.
Ik was bij de dokter geweest dag erna en mijn bloeddruk en hartslag waren gewoon goed.
Nu heb ik het weer gisteren gehad, niet zo erg als vorige keer maar toch weer. En wederom tijdens het tv kijken. Licht in mijn hoofd, echt ontzettend na bang waardoor mijn hartslag tekeer ging en steeds maar denken dat ik dood ga dus me focussen op mijn lichaam.
Wat kan dit zijn?
Ik voel me nu gelukkig veel beter. Het is alsof ik het eruit geslapen heb. Overgings wel iets om te weten. We hebben een best wel grote tv.
Misschien zat je te ingespannen te kijken of stond je te snel op.
Als je erg geconcentreerd op iets bent, kun je te hoog/oppervlakkig gaan ademen en daardoor duizelig worden.
Nou daar zeg je iets. Het was best wel spannend met veel lichtflitsen. Dus ja, ik zat er wel echt helemaal in.
Is het normaal dat ik angstig ben? Telkens denk ik dat ik weer die draaiduizeligheid krijg en zo kan neer vallen.
De vraag is of je angstig zou moeten zijn ... Ik denk niet.
Nou ja meer in de zin omdat ik het erg eng vond en bang ben voor herhaling. Het gaat nu wel goed hoor maar doordat ik deze gedachte vasthou schiet de stress er weer in
John ik ben me zo aan het stressen sinds die gebeurtenis en dan schiet ik weer in paniek en voel ik me hart tekeer gaan. Mijn hoofd voelt ook zwaar aan en ben zo vermoeid. Ben ik aan het hyperventileren?
Tv kijken doe ik niet meer uit angst dat ik weer die duizeligheid krijg