Globusgevoel?

Ik heb nu al een paar dagen afwisselend wel niet of weinig last van een vervelend gevoel in mn keel. Alsof er iets op drukt. Precies onder mn adamsappel in t kuiltje bij mn sleutelbeen. Met t dragen van een sjaal of hoofd draaien merk ik dat het vervelender word, of kokhals neigingen krijg. Is dit gewoon het ‘globusgevoel’ of iets anders?

Reageren

Heb ik ook gehad , als ik mijn vinger maar op die plek legde dan moest ik al kokhalzen. Kom ook geen T-shirt verdragen op die plek. Kno geweest en niks aan de hand. Is vanzelf
    Weer over gegaan

Reageren

Dank voor je reactie. Het is nu weer een stuk minder. T is gewoon een vervelend gevoel wat vaak terug komt. Hopen dat t nu wegblijft na een week

Reageren

Hallo, ik ben een man van 24
    Ik heb dus de afgelopen 2 jaar, zo een 30 ecg's gehad, 3 echocardiogrammen, 1 ct scan van de kransslagaderen met jodium, 1 tomografie, 2 thorax longfoto's, longfunctietest en meerdere huisartsbezoeken en allemaal perfect. Voordat iemand weer onnodig op me vingers wil tikken voor zoveel testen, ik heb zo wat alles gehad van tietze tot aan chronisch hyperventileren en meerdere pijnen op de borst. Gelukkig zijn die flink minder maar sinds kort heb ik weer iets nieuws ontwikkeld waardoor mijn cardiofobie weer opgedoken is en hopeloosheid. Het gevoel alsof luchtvastzit in de keel en een luchtig/strak gevoel symmetrisch op de borst beetje boven de pecminors alsof ze trekken aan me keel. Gelukkig doet middenborst dit keer niet mee maar als het uren duurt begin ik sneller te ademen en dan doet me hele borst mee. Saturatie blijft 100 en hartslag netjes, ECG in de ambulance eerste keer voor dit probleem ook perfect en bloeddruk etc ook. Duurde uren en alsof me borstkas helemaal strak stond. Nou hyperventileer ik al chronisch 2 jaar maar nooit ben ik zo bang geweest en waarbij me keel ook mee doet of hele borst het was altijd de welbekende pecminors. Het begint te lijken op flinke globusgevoel of vocal cord dysfunction, maar dan denk ik wat heeft me borst ermee te maken? Kan iemand me geruststellen want mijn huisarts zegt dat mijn longen en hart gezond is en wilt niet een nieuwe echocardiogram geven ondanks dat deze klachten nieuw zijn? Heel heftig en heel eng eng eng. Dus nogmaals het begint niet met paniek of hyperventileren het eindigt daarin na uren...

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Globusgevoel?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe