Zoeken Vraag het forum

Lymfeklier

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rens

Goedemorgen,

Ik heb een klier in mijn hals die hard aanvoelt. Het zit niet vast en is ongeveer 5mm. Het zit er nu zover ik weet al 5 jaar of langer. In tussentijd is het niet gegroeid. Is het erg dat de klier wel hard aanvoelt? Je leest vaak op internet dat het dan niet goed is.

11 reacties
    Reageren
    Rens

Ik ben trouwens 25 jaar

Reageren
    Suzan

Misschien was het dan een idee geweest om in die 5 jaar er eens mee naar de huisarts te gaan,die heeft er over het algemeer verstand van dan dokter Google. Of een forum waar ook geen artsen zijn…..

Reageren
    Rens

Dat ben ik 5 jaar geleden al eens geweest. Ze kon destijds niks gek vinden. Heb toen natuurlijk niet gevraagd of zoiets 5 jaar blijft zitten…

Reageren
    John (moderator)

Een zgn reactieve lymfeklier, kan jaren aanwezig zijn. Dat is verder niet zorgelijk

Reageren
    Suzan

@Rens

Fijn dat je even mijn interpunctie corrigeert.
    Maak je toch nog een zinnige opmerking hier.
    Want het slaat natuurlijk nergens op om te zeggen dat je 5 jaar geleden al bij de huisarts bent geweest.
    In 5 jaar had er van alles veranderd kunnen zijn.
    Dus zo raar vind ik het niet om daar na zo veel tijd opnieuw mee naar een arts te gaan om er naar te laten kijken.
    Als ik op internet lees dat iets niet goed zou kunnen zijn,raadpleeg ik een arts en geen forum.
    Maar goed, dat is ieder zn eigen keuze 🙂

Reageren
    alias

Suzan,je zult het allemaal best goed bedoelen..
    Op dit forum mogen vragen gesteld worden…
    Alle vragen mbt gezondheidsklachten….
    John geeft goede adviezen….ook ik heb een keer een advies gekregen,en ik ben hem daar heel dankbaar voor….dat was voor mij helpend…

Minder helpend zijn de reacties van jouw….
    vragen staat vrij….en dat wordt door jouw vaak veroordeeld….

Reageren
    Suzan

@Alias

Je leest dan erg eenzijdig en selectief.
    Want ik veroordeel vragen absoluut niet.
    Iedereen mag hier zeker alles vragen, daar hoor je mij niet over.

Wel wijs ik mensen er regelmatig op dat zij op dit forum niet bij een arts zijn en dat het met sommige vragen toch echt verstandiger is een arts te raadplegen i.p.v. een forum.
    Alleen al omdat bij veel klachten zonder fysiek onderzoek geen goede diagnose gesteld kan worden.
    Dan kun je beter direct je huisarts bellen en een afspraak maken, i.p.v. hier een dag op antwoord wachten (wat vaak pas aan het eind van de dag komt,als de huisarts inmiddels gesloten is) en dan als nog naar de huisarts verwezen worden.

En ja, op retorische vragen of gewoon luie of enigzins domme vragen reageer ik idd wat directer.
    Mensen zijn in staat vanalles op internet op te zoeken,maar dingen die ze nou eens zelf zouden kunnen opzoeken, verwachten ze dat iemand anders hier dat voor ze gaat doen.
    Ik ben van mening dat mensen daar best op gewezen mogen worden.
    Want ik vind het ook naar John toe enigzins respectloos om hem bijvoorbeeld bijsluiters van medicatie op te laten zoeken of 100 keer hetzelfde antwoord te laten herhalen.

Als je iets minder selectief zou lezen, dan zou je zien dat ik op serieuze vragen ook serieus reageer.
    Misschien moet je dus even beter lezen voor je mij veroordeelt😉

Reageren
    Alias

Suzan,dit is een forum …
    Domne vragen bestaan niet….

Enkel als jij ze veroordeeld ,als dom….dat is enkel jouw gedachten…die jij ervaart als jouw waarheid…

Iedereen is anders….reageren kan en mag…
    Maar probeer dan helpend te zijn….en een beetje lief….immers weet je te weinig over de gene die de vraag stelt…wie weet hoe belastend een direct antwoord voor de vraagsteller is….

Reageren
    Suzan

@Alias

Ik ben dat niet met je eens.
    Ja,het is een forum.
    Maar ook dan kun je even nadenken voordat je je vraag stelt en hoe je die stelt.
    Of het de juiste plek is en of je misschien ook zelf het antwoord bedenken kunt voor je het een ander vraagt.

En bedenk vooral dat je je vraag op een openbaar forum zet en niet op een één op één chat, iedereen kan dus jou vraag lezen en daar op reageren.
    Dat is het “risico” van een forum wat je zelf neemt als je wat plaatst en als je dat risico niet wilt nemen, hoe cliché, bel dan je huisarts voor een afspraak.
    Dan kun je je klacht in alle privacy bespreken.

Nogmaals, je leest erg selectief als je alleen de topics terug leest waar ik volgens jou niet lief genoeg reageer. Er zijn er namelijk genoeg waar ik dat wel doe.
    Je spreekt mij ergens op aan,maar doet ondertussen zelf precies hetzelde als je mij verwijt….

Reageren
    Alias

Suzan.
    Deze manier van reageren….
    Dit is precies wat ik bedoel
    Zo jammer dit

Reageren
    Suzan

@Alias

Je kunt het jammer vinden, helaas dan.
    We worden het toch niet eens en dat hoeft ook niet.
    Jij wilt zien wat jij ziet,prima.
    Ik blijf erbij dat je selectief bent in wat je leest.
    Lees dan helemaal geen reacties van mij meer,hoef je je er ook niet aan te storen.

Reageren
Reageer op: Lymfeklier
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.