Zoeken Vraag het forum

Bultje nek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Ik loop al sinds januari flink te strugglen met mijn oor. Hier ben ik uiteraard meerdere malen naar de huisarts voor geweest. 2 antibiotica’s verder ben ik nu doorverwezen naar de KNO. Onlangs merkte ik een bultje in de hals aan de kant van mijn pijnlijke oor. Ik dacht dat dit waarschijnlijk een opgezette klier is aangezien ik lange tijd met oorontsteking loop. Dit bultje merk ik nu ook aan de andere kant, precies op dezelfde plek en hoogte. Het lijkt op een spier te zitten. Het ene moment voel ik wel het bultje en het andere moment niet. De bultjes zijn alleen zichtbaar als ik mijn hoofd draai. Ik vraag me af wat dit kan zijn en of ik. Mij zorgen moet maken?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Omdat je toch al langer last hebt van de oorontsteking ga ik er vanuit dat het lymfeklieren zijn. Dat zou in ieder geval een normale reactie van je lichaam zijn

Reageren
    Anoniem

Is het dan ook een normale reactie dat het bultje zich ook aan de andere kant van de hals bevind ondanks dat met dit oor niks aan de hamd is?

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan heel goed

Reageren
    Anoniem

Onlangs weer bij de ha geweest ter controle na antibiotica, omdat kno lange wachtlijst heeft. Oor zag er rustig uit maar nog steeds perforatie (daarom ook de verwijzing). Inderdaad opgezette klieren aan beide kanten. Gister kreeg ik weer even last van beide (!) oren. Oorpijn vamochtend weer weg. Klieren zijn vandaag ook weer veel meer zichtbaar. Lijk ineens nog een 3e bultje te voelen. Is dit nog steeds normaal en hoelang blijven deze bultjes?

Reageren
    John (moderator)

Dat is normaal, en zolang er klachten aan het oor zijn zullen de lymfeklieren ook blijven. Het is wel belangrijk om niet voortdurend aan de klieren te voelen

Reageren
    Anoniem

Oke bedankt. Dat stelt me even gerust. Ik moet dinsdag weer op controle bij de HA. Ik ben op dit moment zo gefocust op oorpijn en plekjes in m’n hals. Ik merk inderdaad als ik er veel aan zit dat het juist gevoelig is. Het viel me alleen op dat het derde bultje vrij ver van het oor zit. Echt helemaal aan de rand van de hals vandaar dat ik het vreemd vind

Reageren
Reageer op: Bultje nek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.