Zoeken Vraag het forum

Bultje nek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Melanie

Hallo ik heb al een hele lange tijd een bultje aan de achterkant van mijn nek, onder mijn haargrens. Hoe lang deze er zit weet ik niet precies maar zeker langer dan een jaar. Het is een hard bultje van ongeveer 1 vingertop groot.

Onlangs was ik bij de huisarts voor wat anders dus vroeg ik tussen neus en lippen door naar het bultje. Hij voelde even en zei dat het een ingekapseld lymfekliertje was. Kan dit ook wat anders zijn? Ik ben heel erg bang dat ik straks met iets doorloop zoals lymfeklierkanker. Hoe kan de huisarts dit zo in 2 sec vaststellen?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

ja dat kan de huisarts.

Reageren
    Melanie

Ik hoef dus niet bang te zijn dat hij een foute diagnose heeft gesteld? En bang te zijn dat het lymfeklierkanker is?

Reageren
    John (moderator)

Nee, dat is toch wel zeer onwaarschijnlijk met een lymfekliertje

Reageren
    Melanie

Moet ik er dan andere klachten bij hebben? het begint toch ook met een lymfeklier?

Reageren
    John (moderator)

Dan heb je ook nog andere klachten. En doorgaans is het dan niet maar een lymfeklier

Reageren
    Melanie

U bedoelt een als in één? Dus dat er meerdere zijn?

Reageren
    John (moderator)

juist

Reageren
Reageer op: Bultje nek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.