- Melanie5 mei 2021 om 21:41
Hallo ik heb al een hele lange tijd een bultje aan de achterkant van mijn nek, onder mijn haargrens. Hoe lang deze er zit weet ik niet precies maar zeker langer dan een jaar. Het is een hard bultje van ongeveer 1 vingertop groot.
Onlangs was ik bij de huisarts voor wat anders dus vroeg ik tussen neus en lippen door naar het bultje. Hij voelde even en zei dat het een ingekapseld lymfekliertje was. Kan dit ook wat anders zijn? Ik ben heel erg bang dat ik straks met iets doorloop zoals lymfeklierkanker. Hoe kan de huisarts dit zo in 2 sec vaststellen?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 mei 2021 om 21:46ja dat kan de huisarts.
ReagerenMelanie5 mei 2021 om 22:09Ik hoef dus niet bang te zijn dat hij een foute diagnose heeft gesteld? En bang te zijn dat het lymfeklierkanker is?
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2021 om 22:18Nee, dat is toch wel zeer onwaarschijnlijk met een lymfekliertje
ReagerenMelanie5 mei 2021 om 22:20Moet ik er dan andere klachten bij hebben? het begint toch ook met een lymfeklier?
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2021 om 22:22Dan heb je ook nog andere klachten. En doorgaans is het dan niet maar een lymfeklier
ReagerenMelanie5 mei 2021 om 22:30U bedoelt een als in één? Dus dat er meerdere zijn?
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2021 om 22:52juist
Reageren