- Tess19 februari 2020 om 19:20
Beste,
Ik had twee weken geleden keelontsteking. Ik heb daarvoor een kuur gekregen en daarmee ging het over. Echter blijven amandelsteentjes aanwezig. Nu ontdekte ik laatst een hard, beweegbaar erwtje rechts in mijn nek. Een beetje in het midden van mijn nek. Dus niet onder mijn kaak, maar meer als ik vanaf mijn adamsappel een lijn trek naar rechts en vanaf mijn oorlel naar beneden, die hoogte zeg maar. Sorry als het onduidelijk overkomt. Ik kan hem heen en weer schieten en hij is niet pijnlijk. Hij is ongeveer net zo groot als een erwt.
Ik ben 30 jaar. En verder heb ik geen klachten. Ook heeft de huisarts twee weken geleden mijn hals en nek bekeken en gevoeld en voelde niks bijzonders. Maar nu viel me dit bultje afgelopen zaterdag ineens op. Ik moet bekennen dat ik er steeds aan zit.
Mvg Tess
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 februari 2020 om 20:30dat is een lymfekliertje dat nu aanwezig is door de keelontsteking. Een heel normaal verschijnsel. Maar het is dus wel belangrijk dat je er vanaf gaat blijven Anders kan ze geïrriteerd of zelfs ontstoken raken
ReagerenTess19 februari 2020 om 20:53Oke, bedankt.
De keelontsteking is wel al twee weken geleden behandeld. Kan dat dan nog daarvan zijn?
Ik heb gegoogeld en dat had ik dus niet moeten doen. Kreeg alleen maar enge dingen zoals Hodgkin/lymfeklier kanker tegen… En dus ben ik bang geworden..
ReagerenJohn (moderator)
19 februari 2020 om 21:12De lymfeklieren kunnen nog wel een paar maanden aanwezig zijn
Reageren