Zoeken Vraag het forum

Ruis door hoofd bij bewegen en harde geluiden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ria

Dag allemaal! Ik heb een hele nare klacht, die steeds erger wordt: al jaren kamp ik met duizeligheid en eens in de zoveel tijd heb ik een heftige aanval waarbij ik bijna niet meer op de grond kan staan. De dokter dacht meniere, maar kort daarna kreeg ik rare tintelingen in mn gezicht, alsof mn gezicht slaapt. Eerst aan de kant van mn gezicht waar ik oorsuizen heb, later breidde zich dat uit naar het hele gezicht. Ik was erg bang voor een brughoektumor, maar ben bij de KNOarts geweest, die mij zei dat hij hier niet aan dacht, omdat mijn gehoortest 100% was. Hij kon er zelf niet een vinger op leggen wat het wel was, er is verder geen scan ofzo gemaakt.
    Nu neemt het de laatste tijd weer ergere vormen aan en sinds kort heb ik er heel iets heel akeligs bij: een soort suis in mn hoofd als ik mn hoofd beweeg of harde geluiden hoor. Ik kan ook niet goed mijn hoofd bewegen, dat lokt ook duizeligheid uit en die suis. Ik ben soms ten einde raad. Ik ben een poosje bij de fysio geweest, die zei dat ik stevige triggerpoints in mn nek had, maar de behandeling had niet het gewenste resultaat.. Ik heb verder geen nekpijn of hoofdpijn. Heeft iemand herkenning?

5 reacties
    Reageren
    Ria

Niemand? 😔

Reageren
    Suzan

Hyperventileer je niet onbewust?
    Daar kun je ook duizelig van worden en tintelingen en oorsuizen van krijgen

Reageren
    Ria

Zou dit ook kunnen door vastzittende nekspieren? Ben nog steeds bang dat ik wat ergs heb

Reageren
    Suzan

Ja,daarvan krijg ik ook allerlei klachten als suizende oren, wazig zicht, het gevoel dat ik oorpijn,keelpijn en kiespijn tegelijk heb, een tintelend gevoel in mn gezicht.
    Bij mij gaat hyperventilatie vaak samen met mn nek die steeds vaster gaat zitten.
    Maar gelukkig kan mijn fysio me er meestal weer een heel stuk vanaf helpen

Reageren
    Ria

Ik heb ook elke keer een verstijfde mond en het suizen in mn hoofd komt ook bij harde geluiden. Hoe zou dat kunnen?

Reageren
Reageer op: Ruis door hoofd bij bewegen en harde geluiden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.