- Anoniem26 november 2021 om 23:24
Hallo,
Misschien hele domme vraag hoor, maar ik kreeg foto’s binnen van een bruiloft en voor het eerst viel me op dat ik een bult bij m’n hals heb. Is dit normaal? Mijn partner zegt is gewoon de adamsappel maar ik twijfel over de schildklier of de bijschildklier. Kan op internet moeilijk voorbeelden vinden en de adamsappel lijkt me wat hoger te moeten zitten.
Iemand een idee?:)
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 november 2021 om 00:01Het kan de adamsappel zijn, maar moeilijk te zeggen zonder fysiek onderzoek
ReagerenAnoniem27 november 2021 om 08:11Bedankt voor je antwoord.
Reageren
Dus advies is dan om het toch even na te laten kijken bij de huisarts neem ik aan?
En ik het anders de (bij)schildklier of zou het wat anders kunnen zijn?Alias27 november 2021 om 08:16Hallo ik heb dit ook, als ik slik beweegt het ook?
ReagerenAlias27 november 2021 om 08:17Anoniem27 november 2021 om 08:58Ik weet niet of het beweegt bij mij. Met slikken beweegt er genoeg in dat gebied.
Maar de verdikking die ik heb, zie ik alleen op deze en nog een andere vergelijkbare foto. Ik heb geprobeerd het in het spiegel zelf te zien, maar dan zie ik het niet.Ligt waarschijnlijk ook aan de houding, maar dat weet ik niet zeker.
ReagerenAnoniem27 november 2021 om 09:11Ik had nog eens in mijn dossier gekeken naar de bloedwaardes van de schildklier.
2 weken geleden moest ik hierop bloedprikken ivm een hoge rusthartslag en een hb van 6.9. (Ik ben zwanger van een tweeling dus opzich niet heel gek). Ze wilden uitsluiten dat het niet iets met het hart of schildklier was.
maar nou zag ik dat bij de ldh waarde 176 staat (bovengrens 225) maar als opmerking staat erbij te hoge uitslag tgv hemolyse. Wat betekent dit? De assistent heeft alleen gezegd dat er geen afwijkingen in het bloed zaten en dat ze konden zien dat de hb weer herstellende is. Deze was van 6.9 naar 6.8 gegaan in een week, maar aan andere opgevraagde waardes zoals ijzer konden ze zien dat het herstellende was. Verder was de waarde van de schildklier (tsh) 1.1. Er is niet geprikt op de waardes behorende bij de bijschildklier overigens.
ben benieuwd of iemand wat kan toelichten op de ldh waarde.
ReagerenJohn (moderator)
27 november 2021 om 13:38Ik zou het zo helaas niet kunnen zeggen. Laat de huisarts er even naar kijken
Reageren