Zoeken Vraag het forum

dikke keel brok

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • keeltje

Goedemorgen,

Al enige tijd heb ik last van een brokgevoel in de keel. Ik heb geen moeite met eten of drinken, maar heb wel vaak last van een vieze smaak en geur uit de mond. Ik hoest verder niet extreem, maar heb tijdens het slikken wel het gevoel dat de keel wat op spanning staat. Ik rook vast en drink af en toe, wat zeker niet zal helpen. Hierdoor heb ik voor mijzelf deze week ingepland zo min mogelijk te roken en helemaal niet te drinken. Ook gebruik ik inmiddels baking soda om te reinigen en maagzuur tegen te gaan (wat ik soms heb). Mijn amandelen voelen ook wat hard aan, maar ik heb sowieso van mijzelf uit wat grotere amandelen. Dit weekend heb ik 2 feestjes gehad wat het gevoel van vandaag wel kan verklaren, maar toch is het een probleem wat nooit helemaal weg lijkt te gaan.

Nu lees je overal de gekste dingen, maar ben ik van mening dat ik dan echt al 10x dood had moeten zijn. Wanneer de klachten echt blijven aanhouden zal ik uiteraard de huisarts bezoeken, maar voor ik deze stap onderneem zou ik graag weten of dit hier herkenbaar klinkt.

Ik heb het idee dat ik de boel gewoon wat overspannen heb, maar vind het toch apart dat de klachten nooit volledig verdwijnen. Ik heb verder geen hele schorre stem, hooguit een beetje na dit weekend. Heb ik gewoon een (lichte) keelonsteking of kleine overspanning, of is het mogelijk dat hier daadwerkelijk meer aan de hand is? Ik produceer wel redelijk wat slijm in de keel.

Hebben jullie tevens tips om de keel wat te verlichten? zo min mogelijk tot niet roken kan ik zelf invullen en ben ik dus ook mee bezig deze week, net als gorgelen met baking soda. Toch is verder iedere tip meegenomen.

alvast bedankt.

Reageer op: dikke keel brok
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.