- Anoniem16 april 2015 om 22:56
Hallo,
Sinds een dag of 3 heb ik last van een brok in de keel die een beetje bonkt. Het lijkt alsof er een slijmprop vast zit die, naarmate ik meer drink, weg lijkt te gaan maar in de avond terug komt. Ik heb gekeken en er zitten geen witte vlekjes in mijn keel of bij de amandelen. Wel is mijn lympheklier rechts wat opgezet maar ook nauwelijks meer.
Ik drink heel veel water en probeer zo min mogelijk mijn stem te gebruiken, maar af en toe bonkt het achterin mijn keel en krijg ik bij diep inademen heel soms een kriebel waardoor ik moet hoesten.
Wat zou dit kunnen zijn? En wat zou ik er zelf tegen kunnen doen?
Alvast bedankt
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 april 2015 om 23:09Je zou eens naar je huisarts kunnen gaan en naar je keel kunnen laten kijken.
ReagerenAnoniem28 juni 2015 om 16:05Ik (vrouw 69 jr) heb al sinds enkele maanden een brok achterin mijn keel. De huisarts heeft in mijn keel gekeken en geen bijzonderheden geconstateerd, dus het zal wel stress kunnen zijn dacht ze. Na een paar weken ben ik weer naar de huisarts gegaan omdat er nu ook dik slijm in mijn keel zit die ik niet weg krijg. Ook had ik last van mijn oren en een opgezette lymfklier in mijn nek. De huisarts heeft nogmaals in mijn keel gekeken, volgens haar niets te zien, behalve dat mijn oren een beetje ontstoken waren, dat zou de reden voor de opgezette lymfklier kunnen zijn. Ik heb een prednison neusspray gekregen. De spray een hele tijd gebruikt, helpt niet, geen verbetering, behalve dat de opgezette lymfklier niet meer te voelen is. Na enige tijd weer naar de huisarts gegaan omdat er geen echte verbetering is. Er was een vervanger dit keer, die ook weer heel goed in mijn keel gekeken heeft, ook door haar werd er niets verontrustends gezien; wel raar, de klachten blijven onverminderd doorgaan, geen verbetering. Ik moest af en toe maar een keelsnoepje nemen, dat zou helpen. En het schijnt iets van de lange adem te zijn. Nu ben ik weer een paar weken verder, alle klachten blijven, behalve de opgezette lymfklier, die is weg. Ik ben overigens niet hees en heb natuurlijk wel slikklachten omdat die slijmprop in mijn keel zit. Zelfs met hoesten krijg ik de slijmprop er niet uit. Moet ik inmiddels geen verwijzing voor de KNO arts krijgen? Het duurt mij al veel te lang.
ReagerenJohn (moderator)
28 juni 2015 om 16:19Ga terug naar de huisarts en vraag dan inderdaad om en verwijzing voor de KNO arts.
Reageren