- Anoniem10 december 2015 om 22:26
Hallo iedereen!
Sinds 2 dagen heb ik het gevoel dat ik een brok in mijn keel heb… Ik weet nog dat ik 2 dagen geleden een broodje heb gegeten dat bleef steken in mijn slokdarm omdat ik te weinig had gebeten op het broodje. Of dit de reden hiervan is dat weet ik niet en denk ik eerlijk gezegd niet. Het is wel zeer vervelend want automatisch hoest en slik ik meer om dat brok gevoel weg te krijgen. Het is ook redelijk beangstigend omdat ik dan de indruk krijg dat ik minder goed kan ademen, wat uiteindelijk niet het geval is. Soms gaat het over en dan komt het weer… Ik ben amper 2 dagen geleden naar de huisarts gegaan omdat ik een gezwollen speekselklier had, later bleek het om een afte te gaan die op de speekselklier zat, dus om nu weer onmiddellijk terug te keren…
Is er iemand die het toevallig weet wat het zou kunnen zijn? Gaat het niet over ga ik uiteraard naar de huisarts maar een vraag stellen kan nooit kwaad!
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 december 2015 om 22:30Het zou een irritatie kunnen zijn in je slokdarm kunnen zijn, omdat er een groter stuk voedsel door geperst is. dat zou eigenlijk met een paar dagen over moeten gaan. Als dat niet het geval is, ga dan toch even naar de huisarts.
ReagerenAnoniem10 december 2015 om 22:47Hey Tandor, hartelijk dank voor je antwoord.
Ik heb het wel enkel gevoeld dat het eten niet zakte toen het in mijn slokdarm was, in mijn keel zelf heb ik er geen last van gekregen maar inderdaad misschien heb ik mij geforceerd… Ik heb wel soms last van hyperventilatie en ik weet dat je het hier ook van kan krijgen maar ik heb al maanden hyperventilatie dus het zou mij ook verbazen dat het zo plots opkomt na al die maanden. Ik zal nog een paar dagen afwachten en gaat het na het weekend niet beter zal ik terug naar de huisarts gaan.
Groeten
ReagerenJohn (moderator)
10 december 2015 om 22:55Het brokgevoel in je keel kan dus wel door hyperventilatie worden veroorzaakt….
kijk gewoon even tot na het weekend. Is het niet weg, ga dan idd even naar de huisarts.
ReagerenAnoniem10 december 2015 om 23:03Dat wordt dan ook leuk nog een bijwerking erbij van de hyperventilatie… Achja, we zien wel. Bedankt nogmaals!
ReagerenAnoniem11 december 2015 om 14:32Hallo iedereen!
Hier ben ik weer. Ik ben vandaag opgestaan en het brok gevoel in mijn keel is minder! Ik heb wel gemerkt dat ik een ander zeer vervelend symptoom heb. Namelijk telkens als ik slik of ik eet iets voel ik het zakken in mijn slokdarm. ( of het trager of normaal zakt dat weet ik niet ) Ik heb al eens rond gekeken op het Internet maar kan hier niet echt iets over vinden… Moet ik dan toch eerder denken aan een geïrriteerde slokdarm ofzo? Hoe dan ook ga ik maandag naar de huisarts maar graag had ik jullie mening geweten want ik ben toch wel een beetje ongerust… Waardoor ik niet echt goed slaap enzoverder…
Alvast bedankt!
ReagerenJohn (moderator)
11 december 2015 om 15:13Zoals ik al schreef kan dat inderdaad een irritatie zijn….
Reageren