Zoeken Vraag het forum

Hoofd en nekpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ilse

Hallo,

Ik ben een meisje van 14 jaar en ik heb nu al 3 jaar veel last van hoofdpijn en nekpijn. Ik heb elke dag pijn en de pijn houd ook niet op. Ik ben via de huisarts door verwezen naar fysio,manuele en oefentherapie maar dat hielp niet. Toen stuurde mijn huisarts mij naar het ziekenhuis en wat bleek is dat ik spanningshoofdpijn en soms migraineaanvallen heb. Ik ben nu in behandeling bij de kinderarts, fysio en pschygoloog in het ziekenhuis maar het helpt niet. Ik moet van de kinderarts maar doorgaan maar het helpt niks en ik weet niet meer wat ik moet. Ben nu depressief omdat ik gek word van de pijn.

De pijn is het ergste in mijn nek aan de bovenkant (rand schedel). En ik heb hoofdpijn op mijn voorhoofd en stekende hoofdpijn aan de zijkant rechts van mijn hoofd (stukje schuinboven de slaap).

Weet iemand wat te doen? De behandelingen in het ziekenhuis werken niet. Ik heb het gevoel dat ik heel iets anders heb dan spanningshoofdpijn. Wat kan het dan zijn?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou toch spanningshoofdpijn kunnen zijn in combinatie met migraine. Heb je geen pijnstillers gekregen?

Reageren
    Catootje

Er kan wat vastzitten in je nek.
    Wat ook kan zijn factoren als voeding en tekorten aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Zo kan een tekort aan magnesium aan de orde zijn. Beste bij elk eetmoment zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft, wat beter is voor de aanmaak van allerlei hormonen en neurotransmitters.
    Denk verder aan factoren als electrosmog. Ook is metaalvrij slapen beter voor een goede aarding en betere ontspanning voor je lichaam. Op een metalen bed kan de boel gaan vastzitten. Metaal werkt als een antenne op omgevingsstraling.

Reageren
    Ilse

Heb pijnstillers maar die helpen niks

Reageren
    John (moderator)

Ga dan terug naar de arts en vraag om andere pijnstillers.

Reageren
Reageer op: Hoofd en nekpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.