Zoeken Vraag het forum

Seconde vertigo, druk in oren, tintelende lippen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jennster

Ik heb sinds lange tijd last van een soort draaiduizeligheid. Het duurt maar 1 seconde, of maximaal 2/3. Het voelt als volgt:

• Alsof mijn hoofd draait maar dat gebeurt dus niet (dus die vertigo)
    • Mn oren gaan dicht, net als wanneer je in een vliegtuig zit of in een zwembad springt
    • Mn ogen focussen niet meer en het voelt alsof ze wegdraaien, een beetje als wanneer je scheel kijkt en dan van links naar rechts of andersom
    • Als ik hele zware heb gaan ook mijn lippen tintelen
    • Ik kan, als ik aan het praten ben, ook heel even mijn woord niet afmaken, maar dat merkt niemand want het is maar heel kort

En dit dus maximaal 3 seconden.

Het voelt dus in principe alsof mn hoofd even kortsluiting heeft, maar dan heel kort.

Ik slik sinds een jaar antidepressiva, eerst escitalopram en nu sertraline. Ik ben van de escitalopram afgegaan omdat de huisarts beweerde dat die rare momenten daardoor kwamen. Ik ben nu een tijdje hier vanaf maar heb het nog steeds.

Ik kan het niet echt triggeren, maar heb er voor mijn gevoel meer last van als ik honger begin te krijgen (of trek, zo rond 4 uur). Ook wanneer ik bezig was met postbezorgen (mijn bijbaantje) en ik diep inademde en tegelijkertijd rond me keek. En ik heb het ook vaak tijdens het voetballen, met name op de training als we conditietraining doen (dus beetje heen en weer rennen).
    Af en toe kan ik het een beetje triggeren, wanneer ik dus scheel kijk van links naar rechts, dan gebeurt het soms ook. Het is (helaas?) niet altijd, waardoor het lastig is om naar de huisarts te gaan.

Ik heb het niet als ik voor me uit blijf kijken, oftewel als ik naar 1 punt kijk. Het gebeurt altijd wanneer ik mijn focus verleg, maar wel echt met mijn ogen draai. Het is niet wanneer ik van een voorwerp dichtbij m’n focus verleg op iets verder weg in dezelfde kijk-lijn.

Misschien is het alsnog van de pillen die ik slik. Ik vroeg mij alleen af of het niet iets anders zou kunnen zijn. Vind dat huisartsen soms heel snel tot een conclusie komen. Van deze klachten had mijn arts nog nooit gehoord, dus moest het wel “van je medicijnen zijn”.
    Heb ook al gekeken op verschillende forums, maar kan deze omschrijving niet zo vinden. Wel veel duizeligheid, maar dan over een hele dag of periode heen. En ik heb het wel heel de dag, maar om de paar minuten (of langer), en dan maar een paar seconden…

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat konden bijwerkingen zijn van de escitalopram, maar ook zeker van de sertraline.

Laat voor de zekerheid ook je bloedsuikerspiegel controleren en doe eens de test op: https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
Reageer op: Seconde vertigo, druk in oren, tintelende lippen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.