- Rianka16 april 2017 om 19:38
hoi
ik heb sinds een aantal maanden een bobbeltje ter grote van een jellybean (misschien heel iets groter maar erg vergelijkbaar) aan de rechter zijkant van de nek (iets voorbij de hoek richting hals) in de midden van boven naar beneden gezien. Deze lijkt vast te zitten op een spier ofzo en is hard. Heb er geen pijn aan en het is gevoelloos. De huid kan ik er vrij overheen bewegen maar het zit verder vast aan de spier/ondergrond. Ik heb er geen last van en het is niet gegroeid of veranderd voor zover ik merk. Heb verder ook geen andere erg opvallende klachten ofzo.
Ik voel het bobbeltje alleen als ik goed door druk. Als ik gewoon over mijn hals wrijf voel ik hem eigenlijk niet zitten.
moet ik hier iets mee doen?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 april 2017 om 19:48Moeilijk om daar zo iets over te zeggen…ga naar de huisarts en laat ernaar kijken
ReagerenRianka16 april 2017 om 20:01Hallo.
dat heb ik gedaan en die zegt een lymfeklier een normaal verschijnsel kan lang aanhouden. kom pas terug als groter wordt dan een centimeter. Maar ik wil niet mijn hele leven die bobbel in de gaten moeten houden…
ReagerenJohn (moderator)
16 april 2017 om 20:03Heel leven in de gaten houden is ook wel wat overdreven. Â Je hoeft je er in ieder geval dan geen zorgen over te maken. Je moet er alleen wel vanaf blijven anders gaat die nooit weg.
Reageren