Zoeken Vraag het forum

trillen/zenuwen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • tja

Hallo,
    ik heb een vraagje.
    als iemand me bijvoorbeeld een kop koffie aanbiedt begin ik erg te trillen, en heb ik het gevoel dat ik de beker elk moment uit mijn handen kan laten vallen. (vooral als het met mijn werk te maken heeft)
    Je snapt dat als nu zo’n situatie zich voordoet, ik me al zorgen begin te maken.

Ik heb zelf het gevoel dat het met stress te maken zal hebben, maar ik zou graag willen weten wat ik kan doen, om hier vanaf te komen!!

Ik hoop dat iemand een idee heeft!

1 reactie
    Reageren
    Anoniem

Bij een intentietremor beven van één of meer lichaamsdelen door een onwillekeurige samentrekking van spieren, welke toeneemt als het doel van de beweging dichterbij komt. Dit belemmert de patiënt in algemeen dagelijkse levensbehoeften (ADL), zoals eten, wassen, tandenpoetsen en persoonlijke hygiëne.

Meestal wordt een intentietremor veroorzaakt door een (gedeeltelijke) beschadiging van het zenuwstelsel, bijvoorbeeld ten gevolge van een hersenbloeding. Ook kan de intentietremor psychosomatisch zijn. Deze treedt dan op onder invloed van psychische factoren zoals stress, al dan niet met een in mindere mate aanwezige somatische oorzaak.

Patiënten die lijden aan deze symptomen kunnen ook veel hinder ondervinden van schaamte. Eenvoudige zaken als afrekenen bij de kassa, pinnen, etcetera, kunnen met deze schaamte gepaard gaan. Dit maakt het probleem nog groter.

Een psycholoog kan in dat geval hulp bieden.

Reageren
Reageer op: trillen/zenuwen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.