Zoeken Vraag het forum

vermoeidheid, zweten, warm, kniepijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • w.anno

Heb eigenlijk zoveel klachten/symptonen waar ik graag ff op papier wil zetten en achter wil komen hoe en watte.

http://www.dokter.nl/forum/hersenen-zenuwen/216361-moe-wazig-zien-geen-concentratie-etc hierin staat eigenlijk alles wat ik heb, maar steeds een bericht te beantwoorden van iemand anders uit 2009 doe ik niet graag

Heel simpel gezegd ben ik levensloos. jongen van 27jaar
    Wordt letterlijk van wakker worden al moe. Kan zonder probleem uren liggen in bed. Echter dat kan helaas niet. Ik ga helaas laat in bed rond 12 uur voor ik om 7 op moet staan. Dat is kort maar kan niet eerder slapen, dit ivm ik weet dat ik dingen overgeslagen heb. Opdat moment ben ik haast wakkerder dan ten opzichte van de rest van de dag.
    10uur naar bed resulteert dat ik tot 2uur wakker lig. Wel is het zo dat ik spontaan in slaap val na het eten als ik op me gemak tv kijk.
    Soms ben ik bang dat ik in slaap val en me hart stopt met kloppen.
    Heb vaak dat als ik op de grond bezig ben geweest en sta op, dat ik het heel even alles om me heen draait. Dit is direct na het wakker worden maar ook andere momenten.

Nu begint het helaas zomer te worden. Heb last van dat het minste wat ik al doe me al begin te zweten. Op dat moment ben ik ook het vermoeid, duizelig.
    Als ik iets leuks doe dan kan ik best veel energie toch hebben. maar dan denk je ook niet aan de klachten, heb je geen tijd voor.

Heb soms ook stevige steken in me zij. dit is vaak net onder de ribben. Me hartslag schiet op dat moment ook echt omhoog. Als ik de test doe van hyperventilatietest scoor ik hoger dan hoort zelfde geld voor angstoornistest.
    syptomen die echt soms tot dagelijks heb:
    -duizeligheid
    -slapeloosheid
    -transpiratie
    -licht in het hoofd
    -brok of kriebel in de keel(soms keer tot 2 max per jaar)
    -vaak zuchten, geeuwen of diep ademhalen
    -stijve spieren, me knieen daar zijn de spieren nooit echt ontspannen, daardoor ook kniepijn
    -angst, angst voor alles wat het zou kunnen zijn. maar ook toekomst (zie werk en blackout deel)
    -gevoel van onwerkelijkheid, soms denk ik of ik in een film speel zo gek voelt het
    -slap en moe voelen
    -gevoel dat je neit meer tegen kan
    -last van maag/darmen
    -duizeligheid

Als ik ergens naar kijk heb ik moeite om geconcentreerd naar te kijken. Doe dus ook soms wazig kijken, denk dat dit meer vermoeidheid is. Heb wel is waar lenzen maar zou nooit meer zonder kunnen, bril dragen heb ik zovaak ongemak van. Dat ik blij ben met me lenzen.

Ik heb in het verleden een burnout gehad, maar dat kwam dat ik op werk dingen verplicht werden waar ik het niet mee eens was. Grote probleem was juist dat ze er niet goed over praten en dus juist meer gefrustreerd raakte.
    Ben echt iemand die heel veel op zijn eigen is en nauwelijks contact zoekt. Dit gaat me alleen goed af met paar biertjes op. Ben min om meer door werk op straat gekomen. Maar ze zeiden constant we gaan je helpen. maar arboarts en hun konden niks beteken en stuurde me liever op straat. Angst is dus aanwezig of ik ooit wel fatsoenlijk kan werken. gewardeerd worden in het leven. Nu voel ik me te zwak om werk te zoeken dat alles goed is. dat bestaat niet. maar uitdaging om ergens te werken waar ik naar me zin heb dat heb ik tot hede nog niet echt gevonden.
    tijd 6dagen 12 uur per dag gewerkt en niet ergens echt last van hebben. ander week zit je hele week thuis en gewoon niet aan kamer opruimen of onderhoud plegen aan me auto aan toe komen. dit puur doordat ik geen puf heb om iets te doen. Als ik doe wil ik graag gaan zitten en slapen zeg maar.

Naast dit heb ik haast altijd dat wanneer ik gegeten heb, binnen half uur al naar de wc kan. wanneer ik ga is (ff onsmakelijk detail) me uitwerpsel van gezond worst bruin tot aan ongezond puur sate saus, licht bruin van kleur. dit kan elke dag anders zijn. Gezonde uitwerpsel heb ik dus niet standaard maar 30-401% van de tijd.
    Dit samen met een maag/darm die regelmatig ff in opstand is. Dat je hoort/voelt dat het aan het werk is.
    Heb geen sterke maag, als iemand over zijn nek gaat, dan ga ik dat waarschijnlijk ook kokhals neigingen krijgen. Dat zit meer tussen de oren denk ik dan. Eten en direct attractie in gaan is op zich geen probleem.
    zonder probleem heb ik wel eens ongezond bijna 3uur plassen opgehouden.

gekke is, dat ik de ene dag een vol bord zo op heb en de andere dag met moeite naar binnen aan het werken ben.
    heb met mniddag eten dat ik haast me brood niet echt op eet, omdat ik er gewoon moe van wordt. kost teveel energie. dus ene keer haal ik het niet en stop ik er maar gewoon mee.

Hiernaast waarvan ik ook last van heb buiten het bovenstaande is pijnscheuten in me knie. Het lijkt soms op dat iemand een priem boven me knieschijf erin steekt. Eerst dacht ik dit komt omdat ik veel met me knieen tegen een auto leun. maar dit is nu anders en heb er nog steeds last van.
    Zelfde als ik een knak geluid kan veroorzaken met me rechter enkel. Dit vindt ik niet normaal. maar bij de fyshio zeiden ze dat dit niet erg is. dat het een bot is die verpringt. maar vraag me sterk af of dit geen oorzaak is van me knieklachten.
    van me ene schouder heb ik geen echte last van. Je hoort wel op de hoogte van sleutel been. ruggenwervel in die buurt voel en hoor je de bond verpringen als ik met me arm rustig rondzwaai.

Het is wel dat hoe moeier ik ben hoe meer ik last heb van me knieen.

Het is een hele lap tekst maar wou ff weten wat echt symptonen/klachten zijn

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat was een hele lap tekst. Maar wel goed dat je het geschreven hebt.

Je klachten passen allemaal bij CHV. Chronische hyperventilatie. dat is dus ook een angstprobleem. Geen wonder dat je dus bij de testen hoog scoort. Vraag me ook af je burn-out niet nog een rol speelt op de achtergrond.

Ik zou je 2 dingen willen adviseren:
    Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen en vraag een verwijzing voor een psycholoog.
    Lees ook eens de columns over angst die ik heb geschreven:
    http://www.dokter.nl/dossiers/angsten

vergelijk hier eens de klachten die bij CHV voor kunnen komen met je eigen klachten:
    http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomen

Reageren
    Anoniem

Idd lap tekst. Leuk dat je zegt chv zelf denk ik aan hyperventilatie totaal iets anders. Zelfde als angststoornis. Ben totaal niet bang om iets te doen. Vindt het alleen spannend. Ben eerlijk gezegd te moe om smoren naar de huisarts te gaan. Tenminste blijf liever in bed liggenzal morgen idd de pagina’s beter doorlezen. Op gsm is het ff moeilijk.

Reageren
    John (moderator)

z[quote]elf denk ik aan hyperventilatie totaal iets anders. Zelfde als angststoornis.[/quote] Je bent niet de enige die dat denkt. Een acute hyperventilatie aanval is een ander verhaal dan CHV. En met en angststoornis hoef je niet perse bang te zijn om iets te doen. Maar als je de columns eens goed leest zul je dat waarschijnlijk beter begrijpen.

Reageren
    w.anno

als ik zo lees lijkt het wel plausibel, echter denk ik soms wel eens of ik niks te kort kom of te veel heb.

ene kant begrijp ik wel dat als ik last van me knieën heb nooit echt tot rust kan komen. omdat de spieren te gespannen zijn.
    Denk dat dit ook een mogelijke eerste stap is om daar van af te komen.

angst kan daar door denk ook komen. dit omdat ik paar keer voor weg ben geweest en nooit serieus is gekeken. je kan niet van afstand zeggen dat je naar de pyshio moet.
    pyshio kan ook niet zomaar zeggen we doen wat oefeningen en je bent er van af.

daarnaast is me gebid niet wat het hoort te zijn. verstandkiezen zijn 3 jaar geleden volledig onder narcose verwijdert. maar ja 2000euro vind ik wel te erg.
    om dan ook nog eens achter te komen dat ze 60euro rekenen om de hechtingen eruit te halen pfff.
    als ik daar naar toe ga, heb ik al verhoogd hartslag. en als ik daar lig, helemaal.
    naast dat alleen al laten kijken hoe het staat, wat bij goed gebid niet lang duurt. blijkt me komplete rug onder de zweet te zitten. zelf de tandarts staat er dan van te kijken. (vandaar dat ik blij was dat verstandkiezen onder volledige narcose gedaan werd)

maar als ik het dus goed begrijp is de kans heel groot dat door angst van me knieen en gebid ik nooit tot rust kom en dus ook chv last van heb.

Reageren
    John (moderator)

[quote]maar als ik het dus goed begrijp is de kans heel groot dat door angst van me knieen en gebid ik nooit tot rust kom en dus ook chv last van heb.[/quote] Het is wat kort door de bocht, maar het zou er wel iets mee te maken kunnen hebben. Naast je burn-out, waarvan ik niet overtuigd ben dat dat helemaal opgelost was.
    In ieder geval zou de fysiotherapeut met ademhalingsoefeningen wel al een goede start zijn om aan heel veel van de klachten wat te doen.

Je gebit en de knieen zijn een verhaal apart, maar ook voor de knieen zou de fysio geen gek idee zijn.

Reageren
    w.anno

zat net te denken dat ik in het verleden ook hoorde dat het mogelijk de ziekte van lyme is. dit ivm veel van die symptonen ook heb eigenlijk.
    van de 50 symptonen denk ik dat 40 wel een vorm van zou hebben (lijst staat op http://www.lymenet.nl/info/lyme-symptomen)
    lees dat dit bacterie infectie voornamelijk komt bij tekenbeet. maar eerlijk heb ik nooit een teken in het echt gezien. of ik het onbewust wel een keer heb gehad is dat wel mogelijk.
    kan zijn dat deze problemen de afgelopen 5jaar of langer in geslopen zijn.

andere mogelijkheden zijn die ook op basis van deze symptonen

of is dat alleen mogelijk na gesprek met doktor/ bloed testen.

Reageren
    John (moderator)

Er zou dan toch eerst wat onderzoek gedaan moeten worden. Maar dat moet je dan met de huisarts bepreken

Reageren
    Anoniem

Ik herken je klachten en spreek uit ervaring. Google eens naar ´bijnieruitputting´ en kijk of je je hier in herkent. James L. Wilson heeft er een goed boek over geschreven. Titel: Bijnieruitputting Het stresssyndroom van de 21e eeuw

Reageren
Reageer op: vermoeidheid, zweten, warm, kniepijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.