- Anoniem29 februari 2016 om 11:27
Ik heb nu een paar uur last van warrigheid. Dit heb ik eens vaker gehad, toen niets ermee gedaan, maar het is nu wel erg lastig. Hieronder waar ik momenteel last van heb:
– in de war zijn
– verlies van tijdsbesef; ik heb geen idee hoelaat het is en als ik op de klok kijk weet ik 5 minuten later al niet meer of het nou ochtend of middag is
– ik moet mezelf in mijn hoofd vertellen dat het 12.30u is en dat het dus net middag is
– verlies korte termijngeheugen; ik weet niet meer of ik dingen al gedaan heb en moet mezelf op alles controleren
– het is heel chaotisch in m’n hoofd; bij alles wat ik doe voelt het of ik dat al eerder meegemaakt heb (dejavu-moment) en ervaar ik flashbacks
– woorden klinken in mijn hoofd soepel en correct, maar zodra ik het uitspreek klopt het niet meer. Voorbeeld; ik wilde het woord radiozender zeggen, dat werd zadiorenderIk heb chronisch Vitamine B12 tekort en spuit eenmaal in de maand bij. Dit moet volgende week weer. Kan het hiermee te maken hebben?
1 reactieReagerenAnoniem29 februari 2016 om 15:52Als je wat tekorten hebt, in combinatie met stress en vermoeidheid kan je allerlei klachten krijgen, zoals warrigheid. Vitamine B12 kan daarbij helpen, liefst wel samen met een vitamine B-complex. Gebruik zelf zuigtabletten vitamine B12.
Reageren
Vaak staat een tekort niet op zichzelf en kan je nog meer tekorten hebben, zoals magnesium. Beste om het eens te laten uitzoeken. Magnesiumtekort kan je alleen niet in het bloed opsporen omdat de waardes daarvan constant zijn, terwijl er in de rest van je lichaam een tekort kan zijn.
Verder kan een te laag serotonineniveau voor dergelijke klachten zorgen. kan je bijsturen met goede voeding en wat supplementen.
Ook goed om goed voor jezelf te zorgen. Voldoende eiwitten eten kan helpen om bepaalde stoffen aan te maken die ervoor zorgen dat je beter in je vel zit.
beste is wel om ook naar je huisarts te gaan en om het te bespreken. Die kan ook bepalen hoe vaak je die injectie nodig hebt.