Zoeken Vraag het forum

In de war, vreemde ervaringen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Carolien

Hallo,

Onlangs heb ik een tia gehad, de ct scan en de mri scan hebben uitgewezen dat ik waarschijnlijk in het verleden meerdere tia’s gehad heb waavan ik niks gemerkt heb.
    Mijn hersenen hebben veel littekens en beschadigingen opgelopen, ook heb ik veel witte stof, meer dan gemiddeld voor mijn leeftijd.
    Nu heb ik last van vreemde ervaringen/gedachten/gevoelens.
    Soms denk ik dat er meer mensen in mijn huis zijn, maar ik weet meteen dat dat niet waar is.
    De thermostaat stons ’s ochtend op 20.0, toen dacht ik: is het 8 uur ’s avonds, wist ook meteen dat dat niet waar was.
    In bed slapen lukte laatst niet, toen ik van het bed naar de bank ging om daar proberen te slapen had ik nog het gevoel dat ik in bed lag, het gevoel ging snel over.
    Ik heb ook vaak een afwezig gevoel, zo van: klopt het wel dat ik hier ben, is dit wel mijn huis?
    Volgens mijn huisarts heeft het niks met dementie te maken, maar zijn het psychische klachten, het zit ‘m in de waarneming.

Zou het zich nog herstellen, herkenbaar voor iemand?

3 reacties
    Reageren
    Carolien

Heeft niemand hier ervaring mee of iets wat er op lijkt?
    Weet iemand een antwoord?

Reageren
    Suzan

Hoi,

Je zou je huisarts een verwijzing naar een Geheugen Poli kunnen vragen. Een kennis van mijn ouders is daar ook pas een traject gestart.

Hij had vergelijkbare ervaringen als jij,ook niet als dementie te plaatsen. Ze gaan daar kijken of zijn klachten op een andere manier verklaarbaar zijn en als dat niet lukt,volgt er een begeleidingstraject om er zo goed mogelijk mee om te gaan,zowel hijzelf als zijn familie.

Sterkte!

Reageren
    Carolien

Dankjewel voor je reactie Suzan!

Reageren
Reageer op: In de war, vreemde ervaringen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.