- Katelyn13 november 2015 om 13:17
Een week geleden ben ik door mijn kat gebeten in mijn rechter hand, ze werd iets te fanatiek met spelen. Ik weet niet hoe diep het was, maar het bloedde wel een tijdje maar is nu weer goed aan het genezen uit zichzelf.
Een paar dagen geleden kreeg ik echter kramp in mijn rechter hand en onder arm, door het vele schrijven dacht ik eerst. Diezelfde avond voelden mijn beide armen een beetje stijf aan. Even strekken helpt normaal, maar ik bleef de spierspanning toen voelen. De dag daarna (afgelopen woensdag) waren die dingen minder, maar ik begon hoofdpijn en een krampachtig gevoel in mijn gezicht te krijgen, vooral rond de kaak.
Vandaag diezelfde symptomen nog steeds, met daarbij een beetje moeite met ademen, het voelt soms zwaar. Ook is de spanning in mijn bovenarmen weer terug, soms wat kleine spier spasmen in mijn linker arm/schouder. Ik belde mijn huisarts toen ik merkte dat ik moeite kreeg met ademen, het voelt erg zwaar en het voelt nog steeds alsof er iets zwaars op mijn borst ligt. Maar ik werd in de wacht gezet… en ik bleef maar wachten en wachten… Tegelijk werd er bij de spoed hulp opgehangen direct nadat ik zei dat ik was gebeten, zonder dat ik ook maar de kans kreeg om mijn symptomen te vertellen…
Ik kan mijn huisarts pas maandag weer bereiken, en ik heb geen idee hoe spoedeisend dit nu precies is. Kan het wachten tot maandag of moet ik nu direct iets zoeken?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 november 2015 om 13:38Hoe oud ben je?
ReagerenKatelyn13 november 2015 om 13:51Ik ben 22
ReagerenJohn (moderator)
13 november 2015 om 14:03Dan is de laatste tetanus vaccinatie meer dan 10 jaar geleden.
Reageren
Als je huisarts vandaag niet bereikbaar is zou er wel een vervangende huisarts beschikbaar moeten zijn. Anders zou je later vandaag contact op kunnen nemen met de Huisartsenpost. Niet met de spoedeisende hulp.