Zoeken Vraag het forum

Heb ik MS? Wazig zien en tintelingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi allen,

Sinds ruim een week heb ik in mijn rechteroog een wazig zicht ondanks dat ik de juiste sterkte lenzen draag. Het gebeurt zowel van ver als dichtbij. Niet de hele dag door ook (voor zover ik er op let).

Na een korte raadpleging op Google (stom van me) trof ik aan dat dit een van de eerste symptomen van ms kan zijn. Sindsdien voelde ik natuurlijk alles, met name tintelingen. Drie dagenlang heb ik gedacht dat deze kwamen door mijn zorgen, alleen ze zijn er nu nog, terwijl mijn ‘angst’ al verminderd was tot het nulpunt. Vanochtend ook de hele ochtend een ‘bekneld’ gevoel gehad in mijn linkerbeen.

Opticien heeft afgelopen zaterdag niets kunnen waarnemen aan mijn ogen.

Maak ik mij onterecht zorgen? Voor m’n gevoel (die geleid wordt door angst hoop ik) heb ik namelijk echt ms…

Ik hoop snel te horen van iemand, want ik maak mij ontzettend veel zorgen nu weer!

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Googlen is niet altijd goed.

De klachten die je hebt zijn toch niet kenmerkend voor MS. Je oogklachten kunnen door een virus worden veroorzaakt of door een irritatie door de lens. Ga dus naar de huisarts en laat even naar je oog kijken.
    De overige klachten zullen ongetwijfeld door de stress worden veroorzaakt.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je snelle reactie! Natuurlijk ben ik blij met het antwoord dat je geeft, maar toch vraag ik mij af hoezo je de klachten niet kenmerkend noemt voor ms. Ik lees dit namelijk wel op het internet.

Nogmaals bedankt!

Reageren
    John (moderator)

Omdat wazig met een oog op zich dus geen kenmerk voor MS is. Daar zouden dan ook nog tal van andere klachten bij moeten zijn.
    Wazig zien met een oog is een hele algemene klacht met tal van oorzaken. Op de laatste plaats MS maar dan ook alleen maar in combinatie met andere klachten.

Reageren
    Anoniem

Vanmiddag bij de huisarts geweest. Die zag geen reden om te denken dat ik ms had aan de hand van de klachten die ik had. Stuurde me door naar de opticien tegenover met heel veel apparatuur om alles te checken.

Na lang bezig geweest met controleren bleek uiteindelijk mijn contactlens de boosdoener in het hele verhaal. Ik zag nog maar 60% van wat ik moest zien door een blijkbaar verkeerd gefabriceerd contactlens (die ik precies een week in had sinds de problemen, maar nooit de link gelegd…). Nieuwe lens erin en ik zie weer helemaal zoals het hoort!

Met de tintelingen zal het dus ook wel loslopen.. 😉 Bedankt voor je reactie in ieder geval!

Reageren
    John (moderator)

Gelukkig is dat dan duidelijk en opgelost.

Reageren
    Kitty

Heb sinds 4 jaar last van been.soort uitval.heb ook doof gevoel armen en benen.ook last van oog.wazig.en raar zicht.ook last van pijn laag in de rug.is dit dan ms?

Reageren
    John (moderator)

Hoe oud ben je? Heb je veel stress of spanningen?

Reageren
Reageer op: Heb ik MS? Wazig zien en tintelingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.