Zoeken Vraag het forum

Lood

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste mensen,

alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Ik ben een aantal weken geleden verhuisd. Na de verhuizing ben ik erg ziek geworden. Klachten:
    -hoofdpijn. Het voelde alsof er een strakke band om het hoofd zit, met name aan de voorkant van het hoofd.
    -extreem slechte concentratie. Bijvoorbeeld het niet kunnen lezen van een boek.
    -geheugenverlies. Als iemand vroeg wat ik gisteravond had gegeten, moest ik echt een kwartier nadenken. De namen van mensen vergeten enz.
    -zwakte in benen. Erg snel buiten adem. Algeheel slap gevoel.
    -Hoofd/hersenen voelen verlamd, het lukt niet om heldere gedachten te vormen.
    Nu ben ik dus naar de huisarts gegaan. Na het een en ander praten, is er wel iets uitgekomen. Het zou eventueel om loodvergiftiging kunnen gaan. Het is iewat vergezocht maar het zou kunnen. Het gebouw is opnieuw geverfd, waar ook loodverf is weggehaald. (Het is een ontzettend oud pand). De waterleidingen zijn van lood. De klachten komen redelijk overeen maar niet volledig. Nu wilde ik vandaag bloed prikken, maar ik was net te laat. Ik ga dit nu morgen doen en verwacht volgende week dus een resultaat. Na het bezoek aan de huisarts heb ik nog even op internet gekeken of meer mensen ooit een loodvergiftiging hebben meegemaakt. Hier is haast niets over te vinden. Het lijkt erop alsof niemand dit ooit heeft gehad.

Ben wel een beetje bang voor de uitslag. Stel het gaat inderdaad om loodvergiftiging, dan baal ik hier wel echt heel erg van. Lood is een erg sterk vergif. Het zorgt onder andere voor herschenschade (meer aan kinderen dan aan volwassenen).

Is hier iemand die een loodvergiftiging heeft meegemaakt. Het liefst een chronische vergiftiging (bijvoorbeeld er pas achter komen na twee maanden blootstelling)? Hoe vind je dat je zelf hersteld bent?

6 reacties
    Reageren
    Anoniem

ik was slapeloosheid vergeten te vermelden.
    Ik begon hier last van te krijgen. Ik heb toen de donkerste gordijnen genomen en de kamer is ’s nachts doodstil. Ik val prima in slaap, maar word ’s nachts continu wakker en val dan na een tijdje weer in slaap. Ik slaap ook heel licht.

Reageren
    Anoniem

verwacht dinsdag de uitslag

Reageren
    John (moderator)

Dan ben ik wel benieuwd wat daar uit gaat komen.

Reageren
    Anoniem

Helemaal vergeten te vermelden, misschien nog interessant voor andere mensen die informatie zoeken over loodvergiftiging. De huisarts kwam erop doordat ik bijna geen gevoel meer had in mijn pink en ringvinger van mijn hand.

Reageren
    Anoniem

Vandaag tijdens het tandenpoetsen viel het me opeens op dat mijn gehemelte er een beetje grijzig uitzag. Dus ik in de spiegel kijken. Lampje erbij gepakt. Zitten er een paar grote grijzen vlekken op mijn gehemelte. Het zijn drie grote uitgesmeerde vlekken, vrij ver voor in het gehemelte. De vlekken zijn duidelijk zichtbaar en steken echt af tegen de verdere roze kleur.

Nu lees ik dat verkleuring van het gehemelte vaak voorkomt bij zware metalen vergiftiging. De verkleuring is wel vaker op het tandvlees, dit is niet het geval bij mij. Het is echt alleen op het gehemelte., vlak voorbij de voortanden.

Toch maak een me nu wel meer zorgen. Wat kan ik nu het beste doen?
    Zal ik eerst de uitslag van het bloedprikken afwachten of langs de huisarts gaan om het verkleurde gehemelte te laten zien, misschien al voordat ik een uitslag heb?

Reageren
    3 jaar later

Ik hoop dat het nu beter gaat.

Wat was er destijds uitgekomen?

en zijn de klachten reeds verholpen?

Reageren
Reageer op: Lood
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.