- Anoniem13 maart 2015 om 15:33
Ja dat kon je heel goed merken dat dit puur op de gegevens van de huisarts was.
Voel me niet geholpen. Weet niet wat ik moet doen nu. Heb er geen vertrouwen meer in. Ben moe. Me lichaam wil niet meer. Wat moet ik nu doen?John (moderator)
13 maart 2015 om 16:23De enige optie zou een second opinion zijn bij een andere neuroloog in een ander ziekenhuis. Maar daar heb je dan een verwijzing van je huisarts voor nodig.
ReagerenMarleentje13 maart 2015 om 16:47Ja en net of die me wel gaat geloven? Want dat zal dan ook wel vergezelt met zo’n leuke brief
ReagerenJohn (moderator)
13 maart 2015 om 17:00Nou nee, je moet alleen een verwijzing vragen voor een second opinion en je nog niet vastleggen op een bepaalde arts. Dan krijg je alleen een verwijzing
Reageren
Met die verwijzing kun je naar iedere neuroloog die jij kiestMarleentje13 maart 2015 om 17:38Ja, maar ik had me nu ook niet vastgelegt op een bepaalde arts dat is toch hetzelfde?
ReagerenJohn (moderator)
13 maart 2015 om 22:21Dat heeft in dit geval de huisarts blijkbaar gedaan. Hij had immers een brief gestuurd aan de neuroloog.
ReagerenMarleentje14 maart 2015 om 07:39Hier doen ze het zo ze geven een bepaald nummer bij je verwijzing. Als je een afspraak maakt vragen ze het nummer. De huisarts kan er dingen bijvoegen zeg maar.
ReagerenJohn (moderator)
14 maart 2015 om 08:57Dat is dan een afspraak/regeling die huisartsen met een streekziekenhuis hebben. Dat werkt niet zo bij ieder ziekenhuis
ReagerenMarleentje14 maart 2015 om 09:28Het is toch ook raar dat ik geen bloedonderzoek krijg? Krijg er steeds meer klachten bij
ReagerenJohn (moderator)
14 maart 2015 om 19:33Dan zul je je huisarts duidelijk moeten maken dat je meer en verder onderzoek wilt.
ReagerenMarleentje18 maart 2015 om 11:07Zal weer even een update komen geven. Gisteren naar de fysio geweest. Heeft me weer (nu samen met een collega) alle testen weer opnieuw gedaan. Hij en zijn collega komen tot een hele andere conclusie dan de neuroloog. Waar de neuroloog zegt nee er is geen krachtsverlies en de refelexxen zijn goed blijft de fysio zeggen dat die niet goed zijn. Zo kan ik me rechter arm en been niet optillen met wat hulp lukt dat wel. Ook zeggen ze dat ze ‘met een storing ergens’ niet veel kunnen, en dat er meer onderzoek moet komen voordat ze een behandeling op kunnen starten. De fysio gaat nu de neuroloog bellen, met de gegevens die hij heeft opgeschreven gisteren samen met zijn collega.
Reageren
ZE hebben zelfs mijn personal trainer benaderd of hij zijn bevindingen op papier wil zetten zodat het morgen allemaal naar de neuroloog kan.John (moderator)
18 maart 2015 om 19:00Laten we hopen dat dit dan wel resultaat zal opleveren.
ReagerenMarleentje19 maart 2015 om 16:41Net de fysiio aan de lijn gehad. De neuroloog was op vakantie. De assistente heeft wel de diagnose gelezen. Daarna heeft hij de huisarts gebeld en daarmee overlegt. En hebben ze besloten dat ik een ander soort fysio therapie krijg (wat en welke wist hij ook niet). Alleen omdat ik in het verleden ook al een heel revalidatie traject hebt gehad. Krijg ik die nu niet ofzo
Is het gek dat k het idee heb dat ik van het kstje naar de muur wordt gestuurd?
ReagerenJohn (moderator)
19 maart 2015 om 17:53Het zal even afwachten worden dan.
ReagerenMarleentje25 maart 2015 om 20:17vandaag weer naar de huisarts geweest. Er is in de tussentijd veel overleg geweest tussen fysio neuroloog en huisarts. e denken dat het hier gaat om een confersie stoornis. Het plan is om een tijdje fysio te volgen, mocht dat niet werken dan is het de bedoeling dat er een revalidatietraject wordt opgestart.
Reageren