- Anoniem6 november 2014 om 21:03
Vanaf 2012 heb ik allemaal vage klachten. Het begon met een zeer plotseling onbehaaglijk (zenuwachtig) gevoel. Soms was het ook zo weer weg. Ik had ook plotseling last van benauwdheid. Vooral nadat ik een aantal glazen alcohol gedronken had. (ik drink normaal bijna nooit ivm hartfalen in 2007)( of je in een rokershok staat) Hiervoor heb ik toen zo’n discus gekregen. Even leek het beter te gaan, maar toen kwamen er weer vage klachten. tegenwoordig zijn de klachten vooral een verslechterd concentratievermogen, druk op voorhoofd, moe gevoel in de benen, soms ineens warme benen(voeten), veel onverklaarbare spierpijnen, en irritante pijn op het bot van de ribben, en bot in de voeten. Voor de rest heb ik vaak een onrustig (zenuwachtig) gevoel in de bovenbuik (onder het borstbeen)
Ik ben al een paar keer bij de huisarts geweest, en een extra controle bij de cardioloog (aan het hart kunnen ze niets zien, de pompfunctie is perfect. (50%).Hier kwam uit dat ze dachten aan stress/drukte, en een advies voor ademhalingstherapie dat ik opgevolgd heb. Hierna ging het weer even beter, en nu heb ik dus de laatstgenoemde klachten.Hebt u een advies of een vermoeden wat het kan zijn??
Zelf denk ik vaak dat het iets ergs is, en dat de klachten komen vanuit de hersenen
1 reactieReagerenJohn (moderator)
7 november 2014 om 00:47Wat het meest waarschijnlijke is, is dat je hyperventileert. Omdat je toch spanningen en stress hebt en daarbij ook nog wat problemen met je ademhaling hebt, ga je dus hyperventileren.
Reageren
Ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen kunnen daar heel goed tegen helpen. Je kunt ze vinden op:
http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst