- Anoniem5 november 2014 om 16:08
Hallo iedereen,
Sinds een jaar of twee heb ik last van druk in mijn hoofd (alsof ik op mijn kop gehouden wordt) en als ik loop dreunt het ontzettend door in mijn hoofd, alsof de klap van het lopen niet wordt opgevangen door mijn lichaam en de klap direct naar mijn hoofd gaat.
Nu heb ik sinds een half jaar ook tintelingen aan de rechterkant van mijn neus die soms doorlopen naar mijn rechteroog en bovenlip. Soms voelt het ook meer branderig en knellend, alsof er een wasknijper op mijn neus staat.
Ik ben aanvankelijk bij een manueel therapeut geweest, die mijn bovenste nekwervels meerdere keren heeft gekraakt, maar daar leek het alleen maar erger door te worden. Daarna ben ik naar een andere manueel therapeut gegaan die me vooral oefeningen gaf om mijn nekspieren te verstevigen en dit leek een tijd te helpen. De klachten zijn zelfs een aantal maanden (!) weggeweest. Maar sinds april zijn de klachten weer terug, en dus zelfs verhevigd met tintelingen en een afknellend gevoel in mijn neus.
Ik heb een mri-scan gehad en een foto van mijn nek laten maken maar daar was niks afwijkends op te zien. Inmiddels begin ik echt een beetje gek te worden van deze klachten, vooral omdat het constant aanwezig is en me belemmerd in alles wat ik doe.
Herkent iemand deze klachten? Ik ben vooral benieuwd of iemand het doordreunen en de duizeligheid tijdens het lopen herkent. Ik liep vroeger makkelijk 20 km. op een dag. Nu kan ik nog niet eens een rondje door het park lopen zonder duizelig te worden en druk in mijn hoofd en neus te krijgen. Ik ben 29 maar ik voel me als een oude vrouw die bijna niks meer kan.
Sofie
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 november 2014 om 16:36Tijd om de oefeningen weer te gaan doen.
Reageren
Ga naar een fysiotherapeut en laat naar je nekspieren kijken.Anoniem5 november 2014 om 20:58John (moderator)
5 november 2014 om 21:59Ga dan naar een fysiotherapeut en laat je nek en schouderspieren eens goed nakijken.
ReagerenAnoniem7 november 2014 om 12:03Dat heb ik al gedaan. Volgens de fysiotherapeut zitten mijn nekspieren vast, maar als ze het masseert zit het vrij snel daarna weer vast en het geeft geen verbetering van de klachten. Ik zit inmiddels ook bij een osteopaat. Volgens hem zit mijn bovenste nekwervel (de atlas) muurvast en kan dat alleen door een harde klap of ander trauma ontstaan zijn. Ik heb alleen nooit een heftig ongeluk oid. gehad. Hij probeert de boel wat losser te maken, maar hij denkt dat de bovenste wervel gekraakt moet worden. Ik ben daar alleen nogal huiverig voor geworden omdat het na het gekraak van de manueel therapeut alleen maar erger werd.
Sofie
ReagerenJohn (moderator)
7 november 2014 om 17:27Daar kan ik je helaas ook geen advies is geven.
Reageren
Ik ben persoonlijk geen fan van kraken……….Anoniem7 november 2014 om 18:57Kan je uitleggen waarom je daar geen fan van bent? Vanwege de kleine kans op een beroerte? Of zijn er nog andere risico’s die je ermee loopt?
ReagerenJohn (moderator)
7 november 2014 om 21:22Ik zie persoonlijk geen heil in kraken. Bovendien zijn er risico’s. Ze zijn gelukkig klein maar toch….Het zijn niet bewezen geneeswijzen.
ReagerenAnoniem2 september 2016 om 16:51Hallo Sofie ik las je bericht en k moet zeggen ik heb precies dezelfde symptonen en klachten ook een druk en beknellend gevoel vaak op me neus ook tinteling alsof iets beweegt en vooral een drukkend gevoel,mijn neusvlies aan de linkerkant is al een paar jaar opgezwollen en knalrood en heel gevoelig ik weet niet of het daardoor komt,heb al een foto laten maken van me neus maar daar kwam niets uit,ook kamp ik al jaren met kaakspierklachten aan de linker kant van mijn gezicht altijd meestal zenuwpijn en een strak gevoel en ook heel stijf zijn de spieren en dat allemaal de linkerkant plus ook een raar gevoel in mijn keel wat maar niet weggaat,echter ik wist niet dat deze klachten konden bestaan het is echt heel erg vervelend en moeilijk uit te leggen om daadwerkelijk te begrijpen wat ik heb en voel, als k me hoofd naar links draai of een positie dat voeld heel raar en ben ook vaak benauwd,ik ben echt radeloos want k word de laatste tijd steeds vaker zieker en vooral in mijn gezicht last van zenuwdruk overal,ziek misselijk gevoel in mijn gezicht,hete adem,heel raar kan het niet uitleggen maar k kan dan nix doen voel me zo slecht en ben echt radeloos met dit alles….iets moet het triggeren dat k om de twee weken ziek word telkens hetzelfde voel! ik ga naar weer de dokter alleen ze begrijpt niet wat k bedoel en dat is gewoon rot want als k het zo verteld lijkt het of het niets voorsteld maar het beinvloed me hele leven.ik kan gewoon nix meer doen bijna ben er depressief van telkens en dit moet gewoon stoppen want ik heb geen leven zo,ik hoop echt dat iemand me kan helpen of iemand die hier iets van afweet en dit leest mij kan helpen of weet wat dit precies is….
ReagerenJohn (moderator)
2 september 2016 om 17:53Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de neuroloog om te kijken of het je aangezichtszenuw niet is die problemen veroorzaakt
Reageren