- Anoniem7 mei 2014 om 12:10
Ik ben een man van bijna 41 jaar en heb vorige week donderdag ineens gehad dat alles keihard begon te draaien toen ik aan tafel zat .dit was echt superheftig. het leek wel of ik mijn mijn hoofd in een cenrtifuge zat .ik ben toen in paniek naar buiten gerent om bij de buren aan te kloppen omdat ik dacht dat ik het niet meer zou halen. de buren waren niet thuis dus ben weer naar binnen gerend en heb in paniek de telefoon gepakt en de huisarts proberen te bellen maar deze hadden geen dienst op het moment. dus moest bellen naar vervangend arts die middagpauze had. ondertussen nam de draaiduizeligheid gelukkig weer wat af. en ik ben toen naar boven gegaan om mijn haar goed te leggen omdat ik net daarvoor gedouched had. eenmaal boven begon het weer heftig te draaien. ik raakte weer in paniek en ben toen naar beneden de trap af gegaan waar ik bijna een been brak omdat ik niet wist hoe snel bij de telefoon te komen. de dokter nam inmiddels op en kon er komen. mijn vader heeft mij toen weg gebracht en de dokterheeft in mijn oren gekekn en bleoddruk opgenomen en alles was goed. .ik voelde mij echt doodziek en misselijk en spuugde even later een halve teil vol met vocht uit mijn maag. ik drink elke dag wel 3 liter water omdat ik altijd veel dorst heb dus dat kwam er wel uit..
maar de dokter stuurde me weer naar huis met de gedachte dat het een infectie was op mijn evenwichtsorgaan. thuis gekomen gelijk naar bed gegaan want ik voelde mij erg beroerd. naar een paar uur bed liggen moest ik weer spugen en voelde me steeds slechter worden.hele dag kon ik niks meer eten en had er ook geen zin in. en s’avonds nog steeds ziek en misselijk maar niet meer draaien gelukkig. tot ik me zo slecht ging voelen dat ik weer de dokter maar gebeld heb.het liefst wilde ik voordurend mijn ogen dicht houden wantkijken was al te veel. maar de dokter kwam en alles begon weer te draaien toen ik mijn verhaal deed. hij heeft mij toen primperan gegeven tegen misselijkhed en dat werkte iets. daarna ben ik naar het ziekenhuis vervoerd en opgenomen. ik heb verschillende bloedtesten gehad en er is een mri van de hersenen gemaakt. alle uitslagen waren goed en ze konden dus niks vinden en na een paar dagen ziekenhuis werd ik weer naar huis gestuurd
maar ik voelde mij nog steeds niet lekker. en nu na een week voel ik mij ook nog steeds niet lekker. het gevoel van misselijkheid en wiebeligheid in mijn hoofd is blijven hangen. ik heb steeds een bibberend ooglid aan het rechteroog en heb de diagnose goedaardige positie duizeligheid mee gekregen naar huis. daarvoor moet ik oefeningen doen door mezelf 3x per dag op bed te laten vallen om duizeligheid op te wekken en zo de kristallen in het evenwichtsorgaan goed te krijgen . echter als ik mij laat vallen wek ik geen duizeligheid op maar eerder misselijkheid.ik voel me gewoon niet lekker en ook onstabiel op de benen,beetje wiebelig in mijn hoofd.mijn maag blijft ook maar opkomen van de misselijkheid en ik heb het wel meer gehad dat ik ineens een beetje duizelig werd maar nooit zo heftig als ik vorige week heb gehad. ik heb geen last van oorsuizen ,wel heb ik soms dat mijn oor ineens dichtklapt of een hoge toon maar dat gaat dan snel weer over.
ook heb ik wel jeuk aan mijn oren gehad en soms nog. voel af en toe lichte steken in linkeroor en verder als ik snel opsta dan heb ik soms een raar gevoel in mijn hoofd. in het ziekenhuis zeggen ze dat ik geen meniere heb maar ik heb wel een zeer heftige duizeligheids aanvallen gehad en vind het vreemd dat ik na een week nog zo beroerd ben.. dit is echter niet altijd de hele dag door.ik voel ook een soort druk in mijn hoofd, er zijn ook momenten dat ik mij ineens weer beter voel en mijn maag komt dan ook niet meer op.waardoor dat komt is mij een raadsel? maar ik denk toch vanuit het evenwichtsorgaan.ik ben iemand die veel aan sport doe maar ik voel mij op dit moment nog niet in staat om me in te gaan spannen. ik heb gelukkig geen werk op dit moment dus kan rustig thuis uitzieken maar kan het ook nog niet opbrengen om iets in huis te gaan doen. ik voel mij gewoon niet lekker.. herkent iemand dit als de ziekte van miniere of iets anders… of hoord dit beeld gewoon bij goedaardige positie duizeligheid (benigne) zoals het ziekenhuis beweerd dat ik dat heb gehad? en kan een ziekenhuis aan de hand van bloedonderzoeken en gewone mri van de hersenen zonder contrast vloeistof vast stellen dat ik geen meniere heb?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 mei 2014 om 14:40Lees hier meer over de diagnostiek voor de ziekte van Ménière.
http://www.hoorzaken.nl/meniere.htm
ReagerenAnoniem7 mei 2014 om 17:43had ik al gelezen en heb ik weinig aan. ik wil juist ervaringen van mensen zelf horen die deze ziekte hebben..en of het ook mogelijk is de ziekte van meniere te hebben zonder bv oorsuizen.en hoe het ontdekt word enz enz..
ReagerenAnoniem8 mei 2014 om 13:19Hallo,
Volgens mij heb je neuritis vestibularis. Heb ik nu ook, al een maand en heb ik vier jaar geleden ook gehad. Ben toen na vijf weken genezen, voor 95%. Is gruwelijk maar zou over moeten gaan. Ik ben een vrouw van 48 jaar oud.
ReagerenAnoniem8 mei 2014 om 13:29Hallo, ben ik weer. Ik weet er helaas veel van, uit ervaring. Ik wil je er wel wat meer over vertellen. Laat me maar weten als je daar behoefte aan hebt.
ReagerenAnoniem13 mei 2014 om 13:13Hoi,
Gaat het al wat beter? Ik hoop het voor je. Ik heb zelf vandaag voor het eerst weer auto gereden. Word er nog wel wat misselijk van, maar verder ging het prima.
ReagerenAnoniem23 mei 2014 om 19:11Hoe gaat het nu met Je?
Reageren