- S ter Trijn19 januari 2013 om 14:55
Hallo
Mijn broer van 23 heeft de afgelopen 2 jaar bij veel neurologen en een epileptisch centrum gelopen voor onderzoek.
Het begon 2 jaar geleden, hij valt wel 2/3 keer in de maand weg. De aanvallen zien er als volgt uit:
– Hij voelt een aanval kort voordien aankomen door duizeligheid. Hij heeft dan meestal de gelegenheid om te gaan zitten.
– Dan is hij in een keer buiten bewust zijn, draait dan met zijn ogen weg naar boven en knippert, heeft geen incontinentie of tongbeet. Hij haalt nu geen adem dit duurt ongeveer een minuut. (een soort trance)
– Hij komt bij je hoort een diepe zucht en verstijfd, hij draait nu op zijn buik en maakt rare/wilde bewegingen tilt meestal zijn rug omhoog en houd zijn benen gespannen. hij ademt nu zwaar en grijpt naar zijn borst en zijn hoofd. Dit duurt ook ongeveer een minuut.
– Vervolgens is hij weer weg en draait hij weer met zijn ogen, komt weer bij zoals hier boven beschreven.
– Dan komt hij écht bij en begint rustig te ademhalen, en kijkt star voor zich uit is nog niet echt aanspreekbaar dit duurt wat minuutjes.Nadien geeft hij veel hoofdpijn aan en de duur van zo’n aanval bepaald ook de nasleep er van.
Neurologen en het epileptisch centrum hebben een EEG gedaan hier kwam geen epileptie uit. Wel een sterke bloeddrukdaling bij verschillende testen.
Mijn broer heeft zelf het idee dat stress een aanval kan triggeren. Maar dit is niet altijd het geval.
Iemand enig idee wat wij hier mee moeten?
1 reactieReagerenAnoniem9 augustus 2014 om 12:43Net zoveel antwoorden dan dat er patienten zijn denk ik na zelfdiagnose met zelf epileptische verschijnselen naar men zegt, helaas stukje geheugen kwijt, heb het bij anderen twee keer zien gebeuren oog in oog, die weten hun antwoord………overigens, ja hoor, in hun geval ken ik waarschijnlijk wel het antwoord.
Reageren