John (moderator)
25 maart 2015 om 20:15Als je er veel last van hebt, ga dan even met de klachten naar de huiusarts
Anoniem26 januari 2016 om 10:15Al jaren een wisselend doof of dood gevoel onderkant rechter voet. In verleden ernstige rugklachten na MRI scan bleek er geen indicatie voor operatie. In het begin leek het of mijn sok bij kleine teen dubbel zat. Later met autorijden steeds minder gevoel in voet en wisselend pijn waar de doofheid wegtrekt. Doof/dood gevoel altijd aanwezig. Mijn voetreflexen zijn volgens de fysiotherapeut juist overreacted? Weet niet wat verder te doen.
ReagerenJohn (moderator)
26 januari 2016 om 14:51Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing naar de neuroloog.
ReagerenChantalAnoniem14 juni 2016 om 10:22Heb al bijna een jaar last van stroom dat begint vanuit mijn rechterlies (omgeving) uitstraalt naar mijn rechterbeen, daarna verder gaat over mijn onderbuik en onderrug naar mijn linkerbeen en naar boven in mijn linkerzij. Daarna trekt het langzaam weg. Heb dit telkens als ik begin te stappen. De stroom is zo erg dat het precies plat gedrukt wordt en mijn rechter bovenbeen en helft van vagina voos wordt. Ben al een half jaar onderzoeken aan het doen en hebben nog niets gevonden. Wie kan me helpen. Bloed ok, ruggemergvocht ok….
ReagerenJohn (moderator)
14 juni 2016 om 10:24Ben je met die klachten ook al bij een neuroloog geweest?
Reageren
Heb je nog andere klachten of aandoeningen?
Hoe oud ben je?Anoniem14 juni 2016 om 11:10Hallo, ik ben juist 48 jaar geworden. Heb al bij een neuroloog geweest, een neurochirug, cardioloog, darmonferzoek, radiologie bekken, longen. Nmr rug : heb hernia L4-L5 , multipele discusprotrudies
Reageren
Ct-hersenen en ruggemergpunctie. En niemand weet wat te doen, omdat het van het ene been naar het andere been gaat. Doe al 2 maanden kine en acupuntuur, maar het komt steeds terug. Niets helpt.John (moderator)
14 juni 2016 om 11:33[quote]heb hernia L4-L5 , multipele discusprotrudies[/quote] Dat kan natuurlijk wel een verklaring voor je klachten zijn. De pijnpolie zou een optie kunnen zijn…..
ReagerenAnoniem15 juni 2016 om 06:48Goede morgen. Dat is het probleem juist. Ze kunnen mij niet helpen, omdat ze zeggen dat mijn last niet van die hernia komt. Ik zou het dan constant moeten hebben en in 1 been. Maar er zijn dagen bij dat ik het gewoon niet heb. Bv. 3dagen heel erg, daarna 3 of meer dagen niets last, daarna weer een week last. Denk dan joepie ik ben er vanaf. Maar het komt steeds terug. Moest het van die hernia geweest zijn, hadden ze me al lang geholpen. Groetjes
ReagerenJohn (moderator)
15 juni 2016 om 08:48Als de klachten niet constant zijn maakt het dat wel lastiger. Ik denk toch dat de oorzaak te zoeken is bij de hernia en de discus problemen.
Reageren
Ben je ook al eens voor een second opinion in een universitair ziekenhuis geweest bij een neuroloog?Anoniem16 juni 2016 om 07:23Goede morgen.
Reageren
Steeds in az sint-niklaas geweest. Maar zijn nu bezig om naar uz gent te gaan. Hopelijk kan daar mij iemand helpen. Wil er wel vanaf. GroetjesJohn (moderator)
16 juni 2016 om 14:13Dan maar eens even afwachten wat de neuroloog in UZ Gent ervan gaat vinden.
Reageren
Succes in ieder geval!Merel4 december 2017 om 08:33Nou dit is wat ik precies ook voel zo raar angstig vind ik het. Maar niemand weet n antwoord!!!’
ReagerenLG23 juli 2018 om 19:06Helaas heb ik deze klachten ook. Enorm heftige, onverwachtse pijnlijke stroomstoten vanuit mijn lies naar mijn rechterbovenbeen. Allerlei MRI’S gehad, geen hernia maar niemand kan een oorzaak vinden. Soms blijft het een week weg, soms zelfs 3 en toch komt het plots weer terug. Enorm vervelend, ga echt door de grond als het gebeurd… Hopelijk vinden ze ooit de oorzaak, want ik voel me voor mezelf en anderen zo ook niet veilig in het verkeer. Altijd die angst in je achterhoofd!
ReagerenLamia20 september 2018 om 09:28hoi lg,
wat vervelend om dit te horen, ik maak precies hetzelfde mee alleen bij mij in Mn linkerhelft begint voorin onder Mn ribben en straalt door nAar mijn lies en door mijn hele linkerbeen, en onverwachts, leef ook in angsten, en op de MRI wordt nooit wat gevonden.
Reageren