Zoeken Vraag het forum

vage hoofdklachten!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Annoeska

Hallo Allemaal,

Ik weet het even allemaal niet meer! Ik loop nu al weken met vage klachten in het hoofd! Duizelingen, eng in mijn hoofd, echt continu.. het idee dat je flauw gaat vallen.. tis een apart gevoel, ik kan het niet echt beschrijven maar ik heb het elke dag en belemmerd me in alles! Ik durf niet eens een boodschap te doen omdat ik als de dood ben dat ik neerga, omdat ik steeds zo eng ben! De dokter schuift het af op paniekaanvallen.. omdat ik dan dus in paniek raak.. maar het gevoel heb ik elke dag, ik raak niet in paniek.. alleen wanneer ik dus met mijn zoontje van 3,5 maand de deur uitga bv of ik moet naar mijn werk.. ik blijf liever thuis omdat ik bang ben om neer te gaan! Maar ik wil van dat gevoel in mijn hoofd af, heb er nooit last van gehad.. tis allemaal begonnen na mijn bevalling! Wie kan me vertellen wat dit nou is?? Ik heb al gelezen dat mensen naar een osteopaat gaan, is dat een idee? De dokter zei ook dat ik fysio kon proberen, om erover te praten.. maar ik wil niet praten, ik wil geholpen worden!! Wie kan mij helpen, ik ben ten einde raad! Ben pas 28 jaar en net moeder geworden.. zo kan ik toch ook niet van mijn lieve kleine man genieten?!!

Groetjes,
    Annoeska

13 reacties
    Reageren
    Anoniem
    Annelies

Ik heb je verhaal gelezen. Wat opvalt is dat je het gevoel hebt duizelig te zijn, ‘eng in je hoofd’ en duizelingen. Ik weet niet wat je bedoelt met eng in je hoofd maar het is in ieder geval geen somatisch symptoom.

Wat je beschrijft lijken, psychische, geestelijke, of mentale symptomen te zijn en dus niet lichamelijk. Ik denk dat de huisarts dat bedoelt.

Heb je dit ooit vaker gehad, bijvoorbeeld als er iets spannends in leven gebeurd was?

Het andere dat namelijk opvalt is dat je net bevallen bent van naar ik aanneem een gezonde zoon.

Wist je dat de bevalling een verandering ’tussen je oren’ teweeg brengt waarvan sommige vrouwen zelfs depressief kunnen worden? dat is helemaal niet zo vreemd hoor, dat komt vaker voor dan je denkt. heb je net een baby, en dan verwacht natuurlijk iedereen dat je hartstikke happy bent, word je depressief, maar het kan dus echt en het is een heuse ziekte waar een psycholoog of een psychiater je goed bij kan helpen.

Ik denk dat als je er met de verloskundige over praat dat ze je al heel snel zal begrijpen want je bent echt niet de enige met deze symptomen vlak na de bevalling.

Ik denk dat de huisarts bedoelt dat je er niet teveel aandacht aan moet besteden, en het dus niet moet opblazen omdat hij of zij dus denkt dat het wel meevalt en vanzelf wel zal overgaan.

het is trouwens ook eng, met zo’n klein kind waar jij ook nog verantwoordelijk voor bent, en er kan zoveel misgaan op straat. Maar daar ben jij bij, de moeder, en normaal gesproken kun je dat best handelen.

Mocht je nou problemen hebben die maar niet overgaan, dan kun je ook nog een vriendin vragen met je mee te gaan de eerste stapjes naar buiten. De lente in. Fototoestel mee, en gezellig samen wandelen in een parkje met je nieuwe trots. Ik bedoel dat je het dus niet alleen hoeft te doen, je mag best je moeder, een vriendin, een buurvrouw of je partner vragen als je die hebt, en wees dan ook eerlijk dat je het hartstikke eng vind en vraag of ze je erbij willen helpen.

Lukt het nou echt niet, bel dan weer de huisarts of de verloskundige voor een verwijzing naar de psycholoog of direct de psycholoog.

Ik hoop dat je iets oppikt uit mijn verhaal en dat je begrijpt dat ik het goed bedoel.

Reageren
    linda

Ik begrijp wat je bedoelt!En god wat haat ik het als mensen gaan zeggen dat het eigenlijk tussen je oren zit,Ik loop al een tijd met een vreemd gevoel vam hoofdpijnen ,eentje die alle energie uit je donder haalt.Tijdens alle soorten inspanningen die je doet,werken ,boodschappen,visite krijgen het praten na een half uur word al teveel.Inderdaat bang dat je flauw gaat vallen omdat het een vreemd gevoel in je hoofd geeft.Ben nagekeken,mri scan gehad,verschillende medicijnen gekregen en niets helpt.Het was van de zomer even weg en ik heb er van genoten en nu is het ineens er weer.Het begint al in de ochtend met misselijkheid en een zwaar hoofd met pijn aan de slapen doortrekkend naar het achterhoofd.Ik ben er depri van,durf ook niets meer af te spreken omdat ik bang ben dat het nog erger word.Ik ben 43 jaar,twee lieve grote dochters en een lieve man.A.S maandag begin ik met een neiuwe baan waar ik zeer naar uit keek maar als ik zo blijf dan moet ik het misschien wel afzeggen.Ben aan acupunctuur begonnen en ik hoop dat dat verlichting gaat geven.

Reageren
    Mama van3

Hallo,

Ik las uw bericht vandaag pas.
    Ik heb ook hetzelfde klachten als jou!
    Bij mij zijn de klachten ook na de bevaling van mijn 2de kind begonn.
    Ik loop dus bijna 2 jaar met deze klachten.
    Ik zou heel graag horen hoe het nu Met u is.

Reageren
    Anoniem

Hoi,
    Ik heb de laatste maanden vaak last van hele vreemde klachten in mijn hoofd. Ik weet eigenlijk niet of ik er wel mee naar de dokter moet omdat hij misschien denkt dat ik me aanstel. Ik heb regelmatig rare trekjes met mijn hoofd, daar is het mee begonnen maar de laatste week ben ik er zo op aan het letten dat ik werkelijk elke spier die ik aanspan in mijn hoofd, zie als iets ergs. Ik denk continu dat ik iets heel ergs heb en ben ook regelmatig duizelig en heb vaak hoofdpijn, als denk ik dat dat komt omdat ik meer moet drinken. Soms heb ik echt het gevoel dat ik gek aan het worden ben en dan krijg ik een soort hyperventilatie, dan lijkt het net of ik een hartaanval krijg.
    Ik vind het allemaal heel overdreven klinken als ik het zeg, ik ben namelijk helemaal niet snel ziek ofzo en ik leef heel gezond. Toch kan ik hier soms gewoon niet van slapen en op mijn vrije dag ben ik er heel erg mee bezig, wat het nog weer erger maakt.
    Moet ik naar de dokter? Heb ik iets engs?
    Groetjes, fleur

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je vooral last hebt van hyperventilatie door de spanningen. Je klachten passen daar wel bij. Hoeveel drink je gemiddeld per dag?
    Heb je ook wel eens het gevoel dat te weinig lucht in je longen krijgt waardoor je dieper moet gaan inademen?

Reageren
    Anoniem

Ik drink eigenlijk maar een half lietertje water per dag als het niet minder is, dat is heel erg i know..het ene moment denk ik dat het tussen m’n oren zit en het andere moment denk ik dat die rare trekjes met mijn hoofd echt niet goed zijn en dan ga ik overal op letten wat ik doe. Soms voelt het net alsof ik een kwart seconde een dood gevoel in m’n hersenen heb dat het even uitvalt ofzo. Het is heel moeilijk uit te leggen. Alsof je heel moe bent en zit te knikkebollen…dat klinkt heel raar..

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je om te beginnen maar eens moet starten met iedere dag 1,5 liter te gaan drinken. Als jij zo weinig drinkt is het niet gek dat je van allerhande klachten krijgt.

Reageren
    Anoniem

In jouw geval zou ik zeker mijn bloeddruk en ijzergehalte eens na laten kijken. Als die te laag zijn krijg je dit soort klachten ook weet ik uit ervaring. Maar ook (spier-)spanningsklachten vanuit de nek kunnen de boosdoener zijn.
    Inmiddels heb ik geleerd deze klachten te aanvaarden en weet ik dat er niets gebeurd, ook als je gewoon de dingen doet die je wilt of moet doen.
    Achter de pc is uit den boze als het erg is en beweging helpt dan juist.
    Als het heel erg is dan liever geen risico nemen, vooral niet met je zoontje in je armen.
    Succes en vergeet vooral niet van je zoon te genieten!

Groet,
    Hetty.

Reageren
    Anoniem

Precies het zelfde verhaal heb ik en ik krijg het alleen als ik naar buiten ga voel me zo niet lekker in me vel gwn uit het niet kreeg ik het ben ook naar me huis arts gegaan die gaf me alleen een speech van ik heb last van paniek aanvallen ik raak alleen in paniek als ik voel dat ik flauw of neer val ik ben pas 26jr en kan geens lekker met me dochtertje van 6 maanden over straat lopen ik dacht dat ik de enige was met zo een kut gevoel

Reageren
    Lolax18

Hallo,

ik heb sinds 3 maanden precies dezelfde klachten. Ik kan ze ook moeilijk uitleggen maar idd constant duizelig of meer een zweverig gevoel alsof ik in een droom zit en alles mij voorbij vliegt. Zodra ik er teveel over na ga denken voelt het alsof ik geen lucht meer krijg en dat ik neer ga vallen. Dit geeft mij nog meer angst en dan ga ik bijna altijd hyperventileren. Ik ben bij de dokter geweest en hij zegt dat het idd door stress kan komen. De psycholoog daarentegen zegt dat ik traumatherapie zou moeten hebben omdat er nogal wat dingen gebeurd zijn en ik dat nu pas aan mijn lichaam merk. Dus mijn advies is, ga na wat voor dingen er allemaal zijn gebeurd in je leven die een grote impact op je gehad hebben. Zeker omdat je net bent bevallen van een zoontje , dit zou de oorzaak kunnen zijn. Het levert nogal wat spanning op. (Meestal wel gezonde spanning).

Probeer er zo veel mogelijk over te praten. Dit helpt bij altijd heel erg. En zeker niet het naar buiten gaan vermijden. Ik denk elke keer buiten bij mezelf; als mijn lichaam echt zou willen neervallen dan was dat nu allang gebeurd.

Reageren
    Catootje

Als je een en ander hebt meegemaakt kan dat effect hebben op je lichaam maar er kunnen ook lichamelijke factoren spelen. Bij stress raakt ook een en ander ontregeld in je lichaam. In elk geval is je dagelijkse voeding belangrijk. Zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel door geraffineerde suikers en witmeel zoveel mogelijk te vermijden. Beter bij elk eetmoment ook eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels eten. Kan al schelen in hoe je in je vel zit.
    Dan kan je nog wat aanvulling nodig hebben, zoals magnesium, zink, vitamine B en D, omega 3. Voor de aanmaak van allerlei hormonen en neurotransmitters zijn er naast vitaminen, mineralen, bepaalde vetzuren ook allerlei aminozuren nodig. Bij mij heeft Griffonia, samen met visolie, naast wat anders supplementen, overigens, goed geholpen. Dat helpt om serotonine en andere neurotransmitters aan te maken. Mij geeft het een gevoel van meer grip op de dingen te hebben en meer aanwezig te zijn. Ook meer ontspanningen en beter slapen trouwens en normalere eetlust.

Reageren
Reageer op: vage hoofdklachten!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.