Zoeken Vraag het forum

Ervaringen met nummulaire hoofdpijn (NH) – wie herkent dit?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • iem

Sinds ongeveer 2 jaar heb ik hoofdpijn op steeds dezelfde plek vlak boven mijn linkerslaap. In het begin kwam het af en toe voor, maar nu is het al ruim een jaar eigenlijk bijna continu aanwezig. Het is niet altijd even heftig, maar het kost me wel veel energie en ‘ruimte in mijn hoofd’.

Ik ben niet misselijk en ook niet extra gevoelig voor licht of geluid. Ongeveer een half jaar geleden heeft de neuroloog de diagnose nummulaire hoofdpijn (NH) gesteld. Ik ga sindsdien naar de hoofdpijn-fysiotherapeut om verkrampte schouder- en nekspieren te laten behandelen. Dat helpt tegen bijverschijnselen. Paracetamol en ibuprofen helpen bijna niet, Excedrin soms een beetje. Meestal kan ik nog wel functioneren, maar soms lukt het echt niet meer en moet ik me ziekmelden of afspraken afzeggen.

Ik zit ook in de overgang en vraag me af of dit misschien invloed heeft op de hoofdpijn.

Zijn er hier mensen met nummulaire hoofdpijn die hun ervaringen willen delen?
    – Hoe uit het zich bij jullie?
    – Zijn er behandelingen, medicijnen of andere dingen die bij jullie helpen?
    – Hebben hormonen / de overgang bij iemand een rol gespeeld?

Alle ervaringen, tips of herkenning zijn welkom.

Reageer op: Ervaringen met nummulaire hoofdpijn (NH) – wie herkent dit?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.