Zoeken Vraag het forum

21 jaar en chronische dagelijkse hoofdpijn, wie herkent dit?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Manon21

Hallo allemaal,

Ik ben een meisje van 21 jaar en heb al jaren lang veel last van hoofdpijn. De afgelopen twee jaar is het chronische dagelijkse hoofdpijn die, verschillend in intensiteit, altijd aanwezig is. Werkelijk van alles geprobeerd en onder behandeling van een Hoofdpijnkliniek, maar het heeft nog niets geholpen. Ik heb zelfs mijn studie en andere activiteiten moeten afbreken. Ik woon weer bij mijn ouders thuis en kan bijna niets, terwijl mijn vriendinnen vrolijk doorstuderen. Ik wil heel graag in contact komen met anderen die dit ook meemaken, dus ik hoop op reacties 🙂

Groetjes, Manon

10 reacties
    Reageren
    brenda A

welke behandelingen heb je allemaal al gehad?
    hoofdpijn kan komen door scheve nekwervels, door voedselallergie, door spanning enz. wat is er allemaal gedaan hiermee.
    kun je de hoofdpijn beschrijven?
    groetjes Brenda(ex hoofdpijn patient)

Reageren
    Manon21

Ontzettend veel, eens even kijken…. naar de nekwervels is inderdaad gekeken door een chiropractor, manueel therapeut, fysiotherapeut, daarnaast MRI scans, CT scan, bloedonderzoeken, vitamine D, diëtisten, dry needling, massage, body stress release therapie, psycholoog, mensendieck, cesar therapie, schildklierfunctie, gestopt met de pil, cardiologische onderzoeken, ogentest, homeopathie, accupunctuur, neuroloog (ben wellicht nog wat vergeten..)
    De hoofdpijn zit in het voorhoofd, de slapen, de bovenkant en zijkant van het hoofd en voelt drukkend, bonzend en kloppend. Het is geen migraine want ik kan gewoon licht en geluid verdragen.

Reageren
    tweeg

Hoi hoi

ik denk niet dat ik je hiermee veel verder help omdat je het waarschijnlijk al is geprobeerd/gehoord hebt. Slik je ook al jaren lang parcacetamol of ander pijnstillers? Dan kan je bijvoorbeeld ook parac. afhankelijke hoofdpijn hebben. Heb je ook al is gekeken of het misschien door bepaalde voedsel komt? Ik kreeg vroeger namelijk migraine van bepaalde producten.

groetjes Tweeg

Reageren
    tweeg

aanvulling: Ik heb een hartafwijking (aangeboren) waar migraine bij hoort. Ik kan mits de migraine niet te heftig is gewoon licht en geluid verdragen.. misschien komt dat omdat ik ongeveer al 25 jaar aan migraine lijd in totaal. Vind hoe je het beschrijft namelijk wel op migraine lijken. Ik heb nooit migraine pijn bij mijn voorhoofd maar kan mij herinneren dat een lerares vroeger dat wel had op die plek.

Reageren
    Manon21

Bedankt voor je reactie. Medijcijnafhankelijke hoofdpijn is inderdaad al naar gekeken, ik heb maandenlang geen pijnstillers geslikt maar dit veranderde helaas niets aan de hoofdpijn. Ik vraag me soms ook af of ik niet inderdaad een vorm van (chronische) migraine kan hebben… met voedingsproducten heb jij slechte ervaringen? Ik laat de ‘uitlokkers’ al staan, koffie/thee/kaas/E621/chocola/alcohol…

Reageren
    tweeg

Wat ik vooral laat staan is een combinatie van dingen
    vanille, chocolade, sterke kruiden, kleurstoffen/chemische zoetstoffen. Vroeger reageerde ik bv altijd op die dikke roze spekken. En ijs. Nu heb ik daar meer last van als ik het teveel combineer.
    Mss kun je in overleg is een migrainemedicijn nemen?.
    Een ander kussen? Omdat je mss geen goede houding hebt snacht? Of miss. feng shui slapen.. geen idee of dat helpt verzin het ter plekke 😀

sterkte ermee iig.

groetjes

Reageren
    Bankstel

Ik heb ook vaak en snel last van hoofdpijn.
    Een uurtje TV kijken op een verwarmde kamer is voor mij al genoeg.
    Ook even 5 minuten rennen is voldoende om het te krijgen.
    En als ik met mijn maatjes gaan sparren (nep vechten), dus dat je spanning inzet, hou ik dit geen 20 seconden vol en vol ik het opkomen.
    Erg vervelend, gr Bankstel

Reageren
    Anoniem

Zie dat dit onderwerp al heeel oud is, maar wil toch graag reageren!
    Weet niet of je nog steeds last hebt van dagelijkse hoofdpijn?

Zoals jij jouw pijn omschrijft, zo is het voor mij ook geweest. 7 jaar lang iedere dag. Had ook ALLES geprobeerd , maar niets hielp. Studie ook onderbroken en sindsdien af en aan in de bijstandsuitkering, omdat ik niet goed functioneer met werken.

Ben zelf overigens nu 27, m ijn hoofdpijn begon eind 2007.
    Sinds januari dit jaar heb ik geen hoofdpijn meer.

Ik ben via via bij een atlas profilax therapeut terecht gekomen.
    Deze corrigeert met een klein vibrerend ‘apparaat’je bovenste wervel in de nek, de atlas.
    Mijn atlas zat duidelijk scheef toen zij deze bekeek en heeft vervolgens de behandeling uitgevoerd. Meteen op de terugweg naar huis,merkte ik al dat de hoofdpijn begon te ‘verschuiven’. Beter kan ik het niet uitleggen. Soort van tintelingen.
    In de weken erna kwam en ging de hoofdpijn in vlagen. Maar nu (2 maanden later) ben ik hoofdpijnvrij. Af en toe nog een beetje hoofdpijn, maar dit is totaal niets in vergelijking met de dagelijkse pijn van de afgelopen jaren.

Als je alles geprobeerd hebt zou ik je dit in ieder geval nog aanraden!!!

Groetjes S

Reageren
    Hoofdpijn

Ik herken mij zelf als jonge meid best wel in je verhaal over hoofdpijn ik zelf loop er al 11 jaar mee en ben nu 19 mij. Ik heb eralles aangedaan en de dokters/neurologen hebben mij ‘opgegeven’ graag zou ik onze verhalen met elkaar delen

Reageren
    Catootje

@Hoofdpijn. Ligt er aan wat de oorzaak is. Soms kan er iets scheef of bekneld zitten, zoals de voorgaande reageerder stelt. Dan kan bijvoorbeeld een osteopaat of manueel therapeut oid uitkomst bieden.

Ook kan je voeding een rol spelen. Vaak eten we teveel snelle suikers, wat schommelingen in je bloedsuikerspiegel geeft, wat weer allerlei klachten kan geven. Beter zorgen voor meer complexe koolhydraten en voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Op  die manier blijft je bloedsuikerspiegel stabieler.

Ook kunnen er voedselovergevoeligheden spelen, zoals tyramine en histamine de in de voeding, onder andere in kaas, zuurdesem, chocolade, champignons, eieren, vette vis en kip. Bepaalde kruiden, smaakversterker en alcohol versterken de werking van dit soort stoffen. Ook kunstmatige zoetstoffen kunnen klachten geven. Een slechtwerkende spijsvertering kan ook klachten geven.

Daarnaast kunnen er nog tekorten een rol spelen, zoals magnesium, zink, vitamine B en D en omega 3. Een stof als chroom helpt de bloedsuikerspiegel stabiel te houden. Zit onder andere in edelgistvlokken.

Ook kan oestrogeendominantie een rol spelen. Is ook bij te sturen met de juiste voeding en aanvullende middelen.

Onderschat ook niet de effecten van electro-magnetische velden als wifi, electrische wekker, smartphone enz. Ook metaal in bed of matras trekt omgevingsstraling aan dus beter een houten bed.

Reageren
Reageer op: 21 jaar en chronische dagelijkse hoofdpijn, wie herkent dit?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.