Zoeken Vraag het forum

Hersenletsel en lichamelijk gezondheidsproblemen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Isa

18 jaar geleden heb ik op 16-jarige leeftijd bij een verkeersongeval hersenletsel opgelopen. Ik heb al die jaren sindsdien altijd al problemen gehad met prikkelverwerking, slechte concentratie, snel moe zijn, het standaard riedeltje zeg maar.

Nu sinds een jaar of 3 merk ik andere problemen, die ik eerder niet had. Dit zijn onder andere hartkloppingen, bij inspanning heel snel zweten, pijnklachten in spieren en gewrichten, trillen, vaak duizelig, vooral bij snel opstaan. De afgelopen jaren meerdere keren flauwgevallen of bijna flauwgevallen. Heftige reacties op pijn zoals zwart voor de ogen zien na het stoten van een teen bijvoorbeeld.
    Vorig jaar ben ik in het ziekenhuis volledig onderzocht. Ik heb zowat het hele ziekenhuis gezien en ben lichamelijk volledig binnenstebuiten gekeerd. Er is helemaal niets gevonden wat deze plotselinge lichamelijke klachten kan veroorzaken. De conclusie van het hele onderzoek was: slechte prikkelverwerking, dus snel overprikkeld, dus meer stress, en stress kan allerlei lichamelijke klachten veroorzaken.

Ik heb me toen neergelegd bij die conclusie en gedacht: oké, dit is gewoon een gevolg op de lange termijn van mijn vroeger opgelopen hersenletsel dus ik zal hier mee moeten leren leven. Maar zo af en toe ga ik toch twijfelen. Is dit wel zo? Kan dit wel? Of moet ik toch gaan vragen om opnieuw lichamelijk onderzocht te worden?

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Tja, die beslissing is aan jou. Ik weet niet wat ze allemaal hebben onderzocht de vorige keer.
    “Gekke” oorzaken denk ik sowieso niet aan.
    Ik denk niet dat je klachten met je NAH (Niet aangeboren hersenletsel) te maken hebben. Iedereen kan in de loop van zijn leven gevoeliger worden. De “nervus vagus” kan effecten veroorzaken zoals je beschreef (transpireren, trillen, duizelig, hartkloppingen, flauwval neiging).
    Dit is een zenuw die vanuit de hersenen naar de verschillende organen gaat en deze kan beinvloeden.
    Maar als je over de vorige onderzoeken twijfelt, overleg dan met je huisarts.

Reageren
Reageer op: Hersenletsel en lichamelijk gezondheidsproblemen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.