Zoeken Vraag het forum

Complicaties na heupoperatie.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ernesto

Heb augustus ’22 een nieuwe linker-TOTAL HIP operatie (zijwaarts) ondergaan. Toen de meegeleverde pijnstillers op waren kreeg ik last van pijn linksonder in de buik, met een uitstraling naar de heup en de rug. Bij elke controle gemeld “is normaal, meneer, komt meestal voor”.
    Na de laatste controle, vorig jaar (’24) zei de behandelende orthopeed “sorry, joh, dat zit aan de andere kant van je heupbeen en dat is niet onze tak van sport. Ga maar naar een MDL-arts of zo”.
    Kreeg steeds meer last, bij bukken, strekken, lopen en vooral ’s avonds bij het in bed gaat liggen: elk avond een kwartier bijna onverdraaglijke pijn als ik al m’n spieren ontspan. Daarna moet ik minstens twee uur op m’n rug blijven liggen, draaien is volstrekt onmogelijk. Gelukkig ben ik ’s ochtends dan vrijwel pijnvrij, totdat ik opsta.
    “Grappig” detail: net voor de operatie, ik lag al op tafel, zei de orthopeed “even voorstellen aan Dr. X, die doet het vandaag voor ’t eerst, maar ik blijf er bij hoor. Tenslotte moet hij het ook leren”. Toen zakte ik weg.
    Veelvuldig bij de huisarts geweest, eerste diagnose ACNES: bezoek aan pijnpoli nr1, behandeling had geen resultaat.
    Klachten werden erger, Röntgenfoto’s, Echoscopie , Colonscopie, niets te vinden.
    Veel zoeken op internet leidde tot info over Psoas Impingment: niet goed geplaatste cup steekt uit boven heupbeen en irriteert de Psoas-spier. In december ’24 in overleg met huisarts brief aan orthopeed geschreven met verzoek dit te willen controleren.
    Vriendelijk antwoord, OK, eind januari Scan gemaakt, “niets te zien, alles OK”, volgens hem. Wonderlijk genoeg alleen een opname van bovenaf, en niet van opzij, Wij konden nog de cup, nog het heupbeen zien, maar we zijn natuurlijk leken…
    Op advies van een bevriende oud-chirurg verwijzing voor een MDL-arts en een MRI gevraagd. Na 2 dagen telefoontje:” MDL-arts wil je niet zien, denkt niets te kunnen toevoegen…”
    In arren moede een verwijzing voor een andere Pijnpoli gekregen, ben ik eergisteren na twee maanden eindelijk behandeld. Andere aanpak dan de eerste, nu geen pijnstilling, maar medicatie ingespoten gekregen. Helaas verkeerd van behandeltafel afgestapt, al twee dagen vreselijke pijn in rug en buik.
    Heb de indruk dat m’n leeftijd een rol gaat spelen (78), in combinatie met de strengere budgetteringseisen.
    Zal over twee weken met huisarts overleggen over “aanpakken” MDL-arts en/of verwijzing naar Heup-expert, om die cup nogmaals te laten controleren, maar nu met een MRI.
    Wordt vervolgd.

Reageer op: Complicaties na heupoperatie.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.